Dari keterpaksaan menjadi ikhlas.

Friday, February 10, 2012 Nazlee Ismail 9 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh !

"Menutup aurat lah walaupun keadaan terpaksa... Solatlah walaupun keadaan terpaksa... Puasalah walau keadaan terpaksa... Kerana kewajiban itu memang kadang kala sifatnya terpaksa... Dari keterpaksaan itu perlahan-lahan kita akan menemukan hikmah dan pada akhirnya hati pun menjadi ikhlas untuk beribadah kepadaNya. Jika harus menunggu keikhlasan hati lebih dulu untuk beribadah, sampai bila nak menunggu?? Hidayah bukan untuk ditunggu, melainkan dicari... InsyaALLAH... "..

  "Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

9 comments:

  1. terima kasih atas peringatan ini...

    ReplyDelete
  2. setuju sangt..
    dah nama nya wajib kena la buat...

    kalau kerja 5 hari seminggu wajib
    datang tak boleh ponteng2..
    gigih kita bangun pagi2 sebab wajib datang..sama jugak dalam hal menutup aurat dan bersolat..

    ReplyDelete
  3. BETUL TU.. TAPI HARAP JANGANLAH ASYIK TERPAKSA.. CUBA BUAT SESUATU YANG WAJIB ITU DENGAN SEIKHLAS HATI..

    ReplyDelete
  4. yea benar,kalau tnggu hidayah ajal dah smpai,tak ke haruu tu.satu hapa pon xleh buat

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum PCL....betul tu bila buat sesuatu itu biarlah buat dgn seikhlas2nya...:)

    ReplyDelete
  6. salam..setuju sgt..buatlah dgn terpakse pon..nama pon wajib..insyaAllah keikhlasan tu akan dtg..klu nk tunggu ikhlas bru buat.sampai ble? mati tak tunggu kita untuk kata ikhlas ke tidak..

    terima ksh.. suka sgt ngn entry ni..

    maaf law de tkasar bhasa..

    ReplyDelete
  7. yup... setuju.... benda yang wajib... tak salah kalau dipaksa tuk buat... insyaALLAH... ada kebaikannya...

    ReplyDelete
  8. Salam,
    Betul tu ... macam solat tahjud ... rasa berat .. tapi kalau dah biasa dan rasa kemanisanya, maka terasa kekurangan bila tidak menunaikannya

    ReplyDelete
  9. Kena ingat ni sampai mati.

    Terima kasih Pak Cik Lie.

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.