Redha dan jangan mengeluh ...

Wednesday, February 08, 2012 Nazlee Ismail 13 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh !

Kita harus mengambil pendekatan tidak mengeluh bahkan banyakkanlah menyebut Allahuakbar, Subhanallah, Astaghfirullah berulang-kali kerana jika kita mengeluh, memaki hamun contohnya apabila terhantuk kepala pada bucu kabinet bila bangun dari tempat duduk ke...atau apa apa je lah, kita terus meneriak celaka sambil memaki hamun, percayalah kita akan lebih merasa sakit.





Tetapi jika kita ingat dan yakin akan apa yang diberitahu Allah SWT dan ajaran Rasulullah, kita akan merasa kurang sakit, redha serta mendapat limpahan keampunan dan rahmat Allah SWT. Kita hendaklah bersabar dan banyak berdoa serta dapatkan rawatan dan pertolongan supaya kita beroleh kejayaan, di dunia apalagi di akhirat.

p/s : kawan saya baru lepas terhantuk...owh bad ! maki hamunnya , syaitan lagi suka tau !!


  "Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

13 comments:

  1. Allah bagi ujian pd mereka yg memang boleh tahan, percayalah.. :)

    ReplyDelete
  2. Salam,
    Setuju sangat2 ... Gunakan kaedah yang telah ditunjukkan oleh Allah ... bukannya mengeluh ... ia tidak membantu malahan merumitkan lagi keadaan .... silap2 mengeluh diikuti dengan perasaan marah, maki hamun dan macam2 lagi.

    ReplyDelete
  3. SAYA TIDAK SUKA MENGELUH DAN TAK SUKA APABILA ADA ORANG YANG MENGELUH KERANA KERJA. KALAU SUDAH KERJA KITA, NAK TAK NAK KITA KENA LAKSANAKAN... SAYA NI TAK SUKA MARAH, TAPI TADI ADA SEORANG STAF SAYA TELAH MEBUATKAN SAYA MEMARAHINYA.. APA YANG SAYA PERHATIKAN KALAU SAYA BERI ARAHAN KERJA, ADA SAJA ALASAN, TAPI LA, MASALAHANYA LA, ITU INI.. MACAM2 ALASAN.. LAST2 SAYA SOUND SEKALI..

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum PCL...yer betul tu jgn memaki hamun nanti makin sakitkan...:)

    ReplyDelete
  5. siswi kdg2 mengeluh jgk..hihi.. kdg2 jela.. kena minta doa byk2 supaya lebih sabar.. :)

    ReplyDelete
  6. mengeluh tu akn membuat masalah anda akn bertambah berat, percayalah~ =)

    ReplyDelete
  7. yang mencarut pun aDA...
    tercalar imej..:)

    ReplyDelete
  8. InsyaAllah...selalu ingat abg.long...

    ReplyDelete
  9. kebanyakkan secara spontan bila kena macam tu banyak yg maki hamun..kena berubah ni

    ReplyDelete
  10. yep..jgn mengeluh..dan berubah..singgah2 la blog sy..blog pasal motivasi remaja dan perhubungan sosial..dselitkan dgn unsur2 humor..dlm proses preview lagi..nak dapatkan pandangan dari pembaca..sudi la singgah dn tngglkan komen..tq

    ReplyDelete
  11. tq for this entry...reminder for my self...

    ReplyDelete
  12. tq pcl..sbb menyedarkan sye..
    sumetimes intan maki juga..huhuhu..
    pasnih nak cube amalkan selalu bc nih.. ;)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.