Telur Ini Telah Dibasuh !

Tuesday, February 21, 2012 PCL 15 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh !



..entri terdahulu 'Ambil Mudah Atau Tak Pernah Tahu'.

Dinasihatkan juga kepada ibu tukang masak dan sesiapa sahaja, apabila hendak menggunakan telur dalam masakan, hendaklah membasuh telur terlebih dahulu. Perkara ini sangat penting kerana makanan akan menjadi darah daging kita, jika darah daging kita dari sumber yang haram maka menyebabkan hati jadi gelap, malas buat ibadah, anak-anak menjadi nakal, mudah melakukan perkara yang dilarang agama, doa tidak diterima dan banyak lagi kesan makan dari sumber yang haram (najis).


Meyakinkan Pelanggan



erk ! Pengusaha gerai char koew teow  saja?...mana yang lain2.. restoran mamak dan pengusaha kedai makan yang lain tuh ?..meyakinkan pelanggan  juga adalah salah satu daya penarik !


..Lu ape celop toq' ! kalau celup sikit-sikit jer...basuh ke tu namanya ??


PCL : kalau kurang yakin..kita makan kat rumah je lah ..


"Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

15 comments:

  1. Uit..kene basuh... jngan x basuh...
    http://santaihq.blogspot.com/2012/02/gambar-10-bangunan-tertinggi-di-dunia.html

    ReplyDelete
  2. bagus betul promosi telur dibasuh ni
    atleast yakin sikit nak makan

    skrg x lalu makan roti canai kedai mamak :(

    ReplyDelete
  3. Betul tu pcl..benda cam ni selalu di ambil remeh oleh peniaga.
    teringat ustazah sy masa sekolah dulu..mmg x beli mknan yang berasaskan telur, sebab tak yakin pengeluar2 ni basuh telur tu atau tidak

    ReplyDelete
  4. Memang pun org nak masak dia basuh dulu telur tu PCL. Tapi kat warung biasanya tak tahulah pulak kan.... bagus juga dia promo macam itu... bersih..

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum PCL,yup kalau makan telur memang kena basuh dulu...sebab aie ingat lagi ustazah pesan benda ni jadi darah daging...memang kena peka dan telus benda macam ni..jangan sekali diambil mudah...

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum PCL...basuh dulu baru guna basuh ye jgn x basuh...

    ReplyDelete
  7. skrg mkn kt uma je byk.. geli tekak mkn kedai..

    ReplyDelete
  8. yes...mmg penting isu ni..jgn angga[ bende ni kecik.:)

    ReplyDelete
  9. ~huhuhu kisah pasal telur ni.... kalau saya beli burger ke char kueteow ke, siap pi belek telur tu tengok dah basuh ke belum! Siap minta basuh depan mata.. kerek kan?

    ReplyDelete
  10. tu la..telur ayam ni mmg kena basuh dulu...ramai ambil remeh isu ni kan PCL..

    ReplyDelete
  11. sbnr nyer sy x fhm kena masih ada org yg x nk basuh..mereka x sedar ke yg telur tu keluar dr b***** ayam? ;-)

    ReplyDelete
  12. wah! tak pernah lagi la jumpa yang macam tu..gud,gud..

    ReplyDelete
  13. xpernah lg jumpe restoran yg tulis telur ayam dibasuh tap ayu mmg salu basuh pun,huhu..

    dah follow sini. jom singgah n follow ayu plak kalau sudi:)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.