Tengok sana tengok sini...

Saturday, February 11, 2012 Nazlee Ismail 14 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh !

Kita ni kadang2 sibuk nak pasangan hidup kita tampil sempurna untuk kita tanpa cuba untuk memperbaiki diri sendiri dan bersyukur. Ada yang mengeluh sendirian...apa, ada yang tak kena ?

Jangan mengeluh ye ..kan aritu dah cakap !, adakah kita tidak berlaku adil terhadap diri masing-masing?
seharusnya kita patut bersyukur, cermin diri hurm !

Berhiaslah wahai suamiIsteri suka bila suaminya begini.. dan juga Suka bila isteri begini..

Seharusnya kita  bersyukur kepada Allah kerana telah dikurniakan pasangan hidup, yang cantik di mata belum tentu bahagia  ..kita berbeza supaya saling sayang menyayangi..

Harus diingat...sebelum mengeluh tentang pasangan kita..cuba fikirkan tentang seseorang yang sentiasa mohon pada Allah untuk dipertemukan jodoh dan diberikan teman hidup baginya...tengok tuh ..ada yang senyum tersipu...eh malu malu plak dia . .




Jadi,jangan fikir tentang diri sendiri saja..muhasabah dan bersyukur dengan apa yang ada..dan jangan asyik dok komplen !


"Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

14 comments:

  1. betul tu PCL ...
    ada yg harapkan pasangan begitu la begini lah tp diri sendiri ... alahaiiii...

    PCL jemput main teka2 cuti2 cambodia kami ;)

    ReplyDelete
  2. terima pasangan seadanya..insyaallah

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum PCL...betul tu terimalah pasangan hidup kita seadanya dan jagalah hati masing2 agar dpt hidup bersama tanpa ada rasa
    menyesal atau sebagainya...:)

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum PCL

    Syukur, Alhamdulillah
    dengan pasangan yg dipertemukan Allah

    ReplyDelete
  5. betul pcl...sokong.terima seadanya.andai ada yg kurang sama2 perbaiki sbb setiap pasangan tu mmg ditentukan Allah yg terbaik utk kite..

    ReplyDelete
  6. suami isteri itu saling melengkapi.. so xde istilah suami xsempurna or isteri terlebih smpurna.. :)

    ReplyDelete
  7. give and take...give and take...dalam mana2 perhubungan antara dua manusia. the key to happiness.
    dan xboleh nak bertepuk sblh tgn aje.kene dua2... :)

    very good reminder anyway.

    ReplyDelete
  8. ALHAMDULILLAH.. SYUKUR DENGAN APA YANG ADA..

    ReplyDelete
  9. btol PCL...saya pun ada kekurangn sendiri..moga ia bukan penghalang utk menikmati kehidupan yg sempurna..

    ReplyDelete
  10. Tiada manusia yang sempurna di dunia ini... bersyukurlah atas apa yang dikurniakan..

    ReplyDelete
  11. ketidaksempurnaan tu akan melengkapi antara satu ngan lain kan

    ReplyDelete
  12. Salam,
    Setuju, setuju PCL . Nak isteri hebat, kitapun mesti hebat . Hebat yang tidak melanggari syariat kita. Selamat bercuti hujung minggu, PCL

    ReplyDelete
  13. Sekurang-kurangnya, dia nakkan kat kita. Jadi kena semai benda tu dalam diri sendiri. Daripada single manjang.

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.