Hitam-hitam si tampuk manggis, kulit hitam isinya putih....

Thursday, March 29, 2012 Nazlee Ismail 7 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh !

Hitam-hitam si tampuk manggis,
kulit hitam isinya putih....
Sungguh pun hitam  dipandang manis,
Si awang hitam tak bleh pilih..


"Jadilah Buah Manggis...
Bisa ditebak isinya dari pantat buahnya, Artinya : Jangan Munafik


Aku sebenarnya kurang faham apa maksud sebenar perumpamaan bahasa dari *Seberang nih...rasanya seperti mahu disamakan dengan sifat manusia yang tidak menepati janji, itulah yang biasa kita faham pasal munafik nih..
selainnya adalah cara yang terbaik untuk mendapatkan isi buah tersebut. ..keh keh 28x :-)

 tq, eyriqazz.


Published with Blogger-droid v2.0.4 by pCL


"Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

7 comments:

  1. yes..manggis tu manis but awang hitam wekk!..menakutkan..

    ReplyDelete
  2. padah kalau terjerat dgn awang hitam..huhu..lama pulak tak makan manggis Pcl..

    ReplyDelete
  3. abg.long inilah buah yang paling yatie suka..teliuq pulak, nak kena beli jugak ni..

    ReplyDelete
  4. @Yatie Awang: buah sepanjang musim ke ni...cm susah je nk jmp kat sini..

    ReplyDelete
  5. @Tiramisu Fatiema: awang hitam kan pandai ngayat..jgn mudah terpedaya.

    ReplyDelete
  6. UUIII... LAMANYA TAK MAKAN MANGGIS.. DAH MUSIM KE SEKARANG NI?

    ReplyDelete
  7. UUIII... LAMANYA TAK MAKAN MANGGIS.. DAH MUSIM KE SEKARANG NI?

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.