Kesedapan yang anda rasai seketika itu...

Sunday, March 25, 2012 PCL 10 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh !


"Pesanan saya kepada anda di luar sana, jangan terlalu ikutkan hati dan selera ketika makan. Mungkin anda sedaya upaya untuk memenuhi selera makan anda dengan rasa masin, manis dan lemak yang cukup. Tetapi fikirlah kesedapan yang anda rasai seketika itu boleh mengundang padah  di kemudian hari. Jangan malas untuk beraktiviti..." 

..  haha ni sebahagian artikal yang aku salin dari majalah, saje je nak ingtkan diri yang kekadang tak sadar diri ketika makan !

gambar hiasan..

beraktiviti, beriadah kalau nak ikutkan tak semestinya berjogging di taman dan sebagainya.....mana-mana pun boleh, yang perlunya buat sesuatu yang menyebabkan keluarnya peluh supaya tebrakar kalori dalam badan anda.

Jika anda tidak memikirkan kesihatan diri, fikirlah anda masih mempunyai orang-orang tersayang di sekeliling yang  perlu anda jaga dan kisahkan.

PCL : saya suka pantai...hehe.



10 comments:

  1. tu makanan satu, tpi bila nampak barang nak beli, semua nak beli..LOL.nak control pun susah..

    ReplyDelete
  2. betul tu pcl,datangnya penyakit berpunca dari perut...apa yg dimakan kena jaga untuk kesihatan dihari kemudian...

    ReplyDelete
  3. masalahnya dah makan baru nak menyesal.huhu sabor jelah..

    ReplyDelete
  4. semua penyakit disbbkan pemakanan yg kita ambil.Kalau la sume org makan ikut diet sunnah Rasulullah mesti rakyat Malaysia ni takla ramai yg sakit kecing manis ,darah tggi,buah pinggang dsb.Akak skrg ni pun cuba kawal gak pemakanan,berjaga2 dari awal.

    ReplyDelete
  5. @inazamri: yg jd masalahnya, sunnah Rasullullah tertentu je yg depa bole ikut...

    ReplyDelete
  6. @ⒷⒽⒶⒾ ⒸⓄⓄⓁ: kang kembung pulak ! gemok air haha.

    ReplyDelete
  7. Kurang makan tapi metabolisme tinggi sangat. Orang kurus macam Awan pun boleh kena penyakit dengan mudah juga.

    ReplyDelete
  8. betul tu...jgn main belasah je nak makan apa...buruk padahnya nanti...

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.