Orang kata lah !

Wednesday, March 07, 2012 Nazlee Ismail 14 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh !

"Anda perlu tambat perut suami anda dengan masakan. Tak perlu anda menjadi seperti chef yang berkerja di hotel 5 bintang. Cukup sekadar anda masak makanan di rumah dengan air tangan anda sendiri. Yang penting, ianya boleh membuatkan suami anda terus berselera dan kenyang makan masakan anda di rumah. Ini mampu menambahkan lagi rasa sayang suami anda kepada anda. Mereka akan menghargai pengorbanan anda dalam memastikan diri mereka sentiasa kenyang. - cikpuan Aziezah's

PCL : bila dah kenyang tak ada istilah makan luar, kalau nak makan juga bersama famili...ha kan bagus cmtu. Yang menjadikan kerisauan semakin menjadi-jadi adalah perut suami makin menyerlah maju kehadapan...kira masuk akal jugaklah  kalau dikatakan 'maju' itu adalah lambang kebahagian rumahtangga. Para Suami, jangan salahkan isteri pulak sebaliknya salahkan diri sendiri kerana tak mahu bersenam.

boleh adjust lagi...(gambar hiasan, google)


Apa kata anda?


14 comments:

  1. sesuai sgt..memang betol..baru 3 bulan kawen..dah nampak ketara muncit die.wakaka :p

    ReplyDelete
  2. betul tu mcm suami citra sampai ajak mkn kt luar pon x mau suh masak gak kt rumah..hehe

    ReplyDelete
  3. betullah tu kenapa nak slaahkan isteri, kalau tak masak, kata malas, bila masak makan banyak, bila dah makan banyak..aaaa...jadilah macam tu...salah siapa??? diri sendiri hehehe

    ReplyDelete
  4. hahaha.. masakan isteri buat perutku semakin mmbuncit..

    ReplyDelete
  5. boleh menjimatkan wang juga masak kat umah nih.. :)

    ReplyDelete
  6. haha..kan...sbb tu ramai yg semakin maju ke hadapan bile dah kawen..yg maju tu perut je la..;)

    ReplyDelete
  7. Suami sy selalu kate, sy punca perut die membesar. Marah betul!

    ReplyDelete
  8. boleh makan..tapi berpada-padalah..haha..sayang isteri..hehe

    ReplyDelete
  9. hehehe, selalu lelaki kalau leps kawin mesti maju kedepan sebab org ckp bahagia selepas kahwin

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum PCL...biasalah orang lelaki ni kalau x mula jaga badan mula la perut maju ke depankan...:)

    ReplyDelete
  11. alamak sy xreti masak.abeslaa~

    ReplyDelete
  12. SAYA JUGA GEMAR MEMASAK.. TAK PASTI ISTERI SUKA ATAU TIDAK AIR TANGAN SUAMI.. ;)

    ReplyDelete
  13. kita pun tak pandai masak..

    masak utk mkn sendiri bolehlah..

    ReplyDelete
  14. perut asben kak ina dah 16 thn kawin kira maintain la gak..cuma thn ni nampak mcm nk naik sikit .tp akak mmg jaga perut dia tak bg buncit..biar akak sorg sudah hihi

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.