Pembuka Entri Pagi Jumaat..

Friday, March 02, 2012 Nazlee Ismail 8 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh !


Rasulullah bersabda: “Sesiapa hadir solat Jumaat pada saat pertama, dia umpama berkorban seekor unta. Sesiapa hadir solat Jumaat pada saat kedua, dia seperti berkorban seekor lembu. Sesiapa yang menghadiri solat Jumaat pada saat yang ketiga, dia seperti berkorban seekor kibas. Sesiapa hadir solat Jumaat pada saat keempat, dia seperti memberi hadiah seekor ibu ayam dan sesiapa hadir solat pada saat kelima, dia seolah-olah memberi hadiah sebiji telur.” (Hadis Riwayat Bukhori dan Muslim).

Semoga kita terus mempertingkatkan amalan kita khususnya pada hari ini, hari Jumaat, penghulu segala hari dan hari-hari berikutnya.

p/s bersegeralah kita ke masjid, jangan jadikan apa yang dilakukan ketika ini sebagai suatu yang perbuatan lagha (sia-sia).


"Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

8 comments:

  1. i/Allah...sama2 tingkatkan amln.

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah...bersama kita musahabah diri di hari jumaat yg mulia ini

    ReplyDelete
  3. ok nak g masjid skrg jugak...hehe

    ReplyDelete
  4. eh, tukar template k PCL? salam jumaat...

    ReplyDelete
  5. nice n3..

    nampak lain aje ni..?

    ReplyDelete
  6. salam hari jumaat ye. # btw , unik blog nih.nice.hehe :)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.