Ingat Mengingatkan : Kenapa kita perlu bersyukur selalu ?

Saturday, April 14, 2012 Nazlee Ismail 6 Comments

L
ebih banyak kita bersyukur serta berterima kasih pada Allah Yang Maha Esa, lebih banyak perubahan baik akan berlaku dalam hidup kita. Rezeki akan bertambah, masalah diringankan bahkan seolah-olah ditemukan jalan keluar.

Kalau dirasakan hidup kita sekarang ini penuh dengan berbagai kesusahan, ketahuilah itu sebab kita jarang berterima kasih pada pemberian Allah swt,... kurniaan dalam bentuk rezekiNya,...pemberian dalam bentuk wang, sahabat handai serta ahli keluarga yang selama ini berada di sekeliling kita.

Kekadang pemberian Allah ini,  kita tak sedar langsung akan kebaikannya contohnya bila kita mencapai sesuatu kejayaan, kita lupa nak ucapkan terima kasih,... berjaya menyiapkan sesuatu pun lupa mengucapkan syukur tanda terima kasih lantas  mengatakan itu adalah atas daya usaha sendiri, ...dapat bantuan oleh seseorang..buat muka plak bukannya nak kata terima kasih ! - ini sikap seorang yang sombong.

Allah swt tidak suka kepada orang yang sombong terutama orang yang tidak bersyukur. Orang sebegini akan selalu ditimpakan dengan berbagai masalah.

Kenapa kita perlu bersyukur selalu? Supaya hati menjadi tenang, supaya kita berubah jadi semakin bagus.

Lakukanlah semuanya dengan keikhlasan hati yang terbuka...

**************

p/s : ada di antara blogger yang mengikuti blog (penulisan), membantu dalam menaikkan trafik blog secara tak langsung ...haruslah ucap terima kasih juga tapi bagaimanakah caranya ??


kekadang ada yang terlepas dari pandangan saya ..tak terkelik link anda, memungkinkan ada yang telah berkecil hati....so, maafkan saya !!...dan terima kasaih segalanya.




6 comments:

  1. MEMANG ADA KEBENARANNYA DI SITU.. TERIMA KASIH KERANA MENGINGATKAN..

    ReplyDelete
  2. Selagi kita tak kenal, siapa Tuhan kita, selagi itulah kita takkan pandai melahirkan rasa SYUKUR!

    ReplyDelete
  3. kadang2 kita selalu lupa untuk bersyukur dan hanya meminta bila saat hanya dalam kesusahan...

    ReplyDelete
  4. insyaAllah... hati ini masih lagi bersyukur dan redha dgan apa yg telah berlaku skrang ni..

    ReplyDelete
  5. terima kasih PCL atas nasihatnya..

    ReplyDelete
  6. cara blogger bersyukur antara blogger lain adalah dengan tolong mengklik ads...kan kan kan...

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.