Lupa Umur Anak : Benarkah Kebanyakkan Suami memang macamtu ?

Tuesday, April 03, 2012 Nazlee Ismail 13 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh !


Lupa Umur Anak : Benarkah kebanyakkan Suami memang macamtu ?

bila jumpa kawan lama mesti bertanya khabar dan soalan yang tak boleh tidak adalah anak dah berapa orang ?
..keh 28x, pcl tak terkecuali...

setakat anak 2 pon dah konfius nak jawab...sat2 kata darjah 3, orang lain tanya jawab darjah 4 plak ...kalau tanya tarih lahir mungkin ingat sebab ada sambut besday tiap-tiap tahun tapi bila tanya anak lahir tahun berapa...mula gagap !!
*kalau ada isteri sebelah boleh tolong jawabkan..

Selain faktor bertambahnya usia, aktiviti yang begitu padat memang terkadang membuat konsentrasi sedikit berkurang...cewah angguk tanda setuju tuh!



lepas ni nak kena makan kekacang banyak merujuk kepada kacang tanah yang kaya dengan vitamin E (banyak menyumbang tenaga positif untuk daya ingat).

bagi mereka golongan muda remaja biasanya 'takut' nak makan kacang walaupun ianya mudah dilakukan...walhal yang sebenarnya takutkan jerawat !!

tahukah anda Kandungan vitamin E yang kaya dapat meningkatkan ketajaman daya ingat. Tidak hanya itu. kacang tanah juga mengandung magnesium, folat, tembaga, arginin, dan serat.

PCL : alah...kacang jer pun !



13 comments:

  1. assalamualaikum... sy singgah sini smbil bce entry :)

    ReplyDelete
  2. Suami kakcik tu usia perkahwinan akmi pun dia boleh lupa. Anak dah 24 tahun, dia boleh cakap kami dah kahwin selama 22 tahun! Apakah!!! ;-)

    ReplyDelete
  3. SYA mmg suka mkn kacang.. hehehehe suami saya so far blm jadi pelupa lg.. lgpun anak baru sorg..

    ReplyDelete
  4. @kakcik: suami kakcik memang ceria...pelupa sikit tu biasa la.

    ReplyDelete
  5. buat masa ni sya yang selalu terlupa tarikh lahir anak ;p

    tapi ensuami memang ingat
    macamana boleh jadi gitu ye? (,")

    ReplyDelete
  6. ehhh... betul laa... kalau orang tanya tahun bila lahir siap kira pakai jari tu... haaa3x

    ReplyDelete
  7. LELAKI MENGANGGAP HAL ITU SEBAGAI REMEH DAN TEMEH.. ADA PERKARA BESAR LAGI YANG PERLU DIINGATI ATAU DILAKSANAKAN.. YANG REMEH2 NI, BERI ISTERI SAYA YANG INGATKAN.. ;)

    ReplyDelete
  8. deno ingat semua tarikh lahir famili deno :)

    deno tak boleh mkn byk kacang.. kacang tinggi fosfat, x sesuai utk patient sle mcm deno.^^

    ReplyDelete
  9. biase le tuh, usia sentiasa meningkat

    ReplyDelete
  10. singgah bls kunjungan.. alhamdulillah setakat ni hubby sy msh ingat lagi... :-)

    ReplyDelete
  11. dya tak boleh makan kacang..alergik..huhu

    ReplyDelete
  12. Penatlah nak kunyah kacang tu. Makan kismis saja. Awan sendiri pun malas nak ingat bab tarikh-tarikh ni.

    ReplyDelete
  13. hehehehe..boleh jgak lupa umur anak??hehehe

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.