Carilah pasangan hatimu...

Tuesday, May 22, 2012 PCL 19 Comments



Salam untuk mereka yang nak bercinta dan mencintai..

Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada di sisi kita.

Allah swt memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Allah swt hanya menganugrahkan sekeping hati pada kita?

Ini kerana Allah swt telah 'memberikan' sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencintainya.

Carilah cinta, soal jodoh itu ketentuan Allah swt.

gambar hiasan blog ..


Bukan selayaknya kita untuk mempersoalkan kejadian/kehendak Yang Maha Kuasa..cuma hanya untuk mensyukuri nikmat yang telah dikurniakan oleh Nya.

carilah cintamu itu....kesian aku tengok kawan-kawan sebaya umur dengan aku yang masih solo molow . fasal 'mengayat' no.1..ha..ha ..tak boleh belah !!

...bukan aku nak bangga dalam bab memberikan nasihat...tapi sebenarnya keseronokan dan kebahagian yang abadi itu dua perkara yang berbeza..

#mohonlah kepada Allah keampunan dan kesihatan. Jika Dia telah mengurniakan semua itu berupa kebahagian, maka anda telah mendapat semua kebaikan, selamat dari segala kejahatan dan beruntung dengan memiliki segala kebahagiaan dan rahmatNya.






 Published with Blogger-droid v2.0.4





19 comments:

  1. sedang mencari cinta...:)

    ReplyDelete
  2. setuju dengan statement terakhir pcl..hehehe

    ReplyDelete
  3. saya dah ada psangan hati saya... mmg sungguh seronok nikmat dan bahagia... :)

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum PCL...moga yg belum bertemu pasangan nyer kita doakn agar mereka cpt mencari jodoh yg telah Allah tentukan buat kita...:)

    ReplyDelete
  5. moga dia lah jodoh ku...

    nnti kenduri fasz, jemput datang tau.PCL + mamadiana sekeluarga..nnti fasz invite by fb.

    eh! macam dah dekat je...:p

    ReplyDelete
  6. PCL...nasi lemak tu mmg nasi lemak yang haritu.kakcik yg bawak...sedap gile...siap bawak balik 2 bungkus .

    ReplyDelete
  7. Ketika Allah menginginkan dua hati bertemu, maka dia akan menggeakkan kedua-duannya sekali...tidak hanya salah satu...buka hati kerana Allah Taa'la..

    ReplyDelete
  8. DI TEMPAT KERJA SAYA ADA 4,5 ORANG DAH 40 TAHUN TAPI TAK KAWIN2..

    ReplyDelete
  9. alhamdullilah..
    syukur dengan nikmat y diberi olehnya..

    moga kita sentiasa bahagia dengan pasangan masing2

    ReplyDelete
  10. nak mencapai 'mawaddah wa rahmah' yang dijanjikan Allah tu bukan boleh dengan 'mengayat' je cam PCL bagitau tu..hehehe..

    bila dah memperolehi tu, jagala sebaiknya..

    ReplyDelete
  11. Tak pandai nak mengayat la

    ReplyDelete
  12. @maszull: w'salam..kita doakan yg terbaik bg depa..

    ReplyDelete
  13. @Afasz: tak lama dah la tuh..tq.

    ReplyDelete
  14. @fairus: ajak depa join blogger..haha insyaAllah ada jodohnya tu nt..tp kena pi cari la..

    ReplyDelete
  15. @pipoq: tu skill luaran yg org selalu npk jer..keh2.

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah saya bahagia dengan cinta saya.
    :)

    ReplyDelete
  17. nice sharing pcl.. :) btw dah follow pcl.. :D

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.