Kamu Ubah dia, ..dia ubah kamu...cantek dah !!

Friday, May 04, 2012 Nazlee Ismail 15 Comments

Salam  semua..

Untuk mereka yang dah kawen....yang belum lagi tu pun kena amek port gak , kalau nak lerrr..

Okeh, ..kalau suami anda nampak hensem di pejabat, sebenarnya isterilah yang mendapat pujian. Terutama di pandangan mata orang-orang tua. Sebab itu isteri perlu tahu menjaga imej suami. Isteri , secara tidak langsung adalah perunding imej bagi suaminya..

Bila digelar sebagai perunding imej suami, maka isteri juga perlu lebih-lebih lagi pandai mengurus imej diri. Jangan hanya nampak cantik ketika berada di luar rumah, sedangkan ketika di rumah berbaju (T-shirt) dan kain batik menjadi pakaian utama. - rintihan isteri..


keluhan ..


"…kalau dah kena masak, mencuci dan mengemas di dapur, bagaimana kami para isteri nak memperindahkan rupa paras kami…rasanya lebih selesa dan sesuai memakai t shirt dan kain batik untuk melakukan keja2 kat dapur tu…patutnya suami faham..kalau dah tak mampu sediakan pembantu umah, redho ajelah lihat isteri tu comot dan bau busuk kalau kat dapur…bayangkanlah..kesian si isteri…dah penat kat dapur, berkejar lak g mandi, tukar baju kerana nak sambut suami balik…ish ish ish…suami lak sampai ati ada ati nak cari lain …alasannya isteri tak pandai amek ati…..isteri tak pandai bergaya…uhuk2 sedih giler…"

'Melawa' sikit untuk suami tersayang apa salahnya....tapi jangan lah 'bendul' sangat...kan !. Cuba ubah situasi itu jika anda ingin menjadi isteri dambaan suami anda.

bagi suami pula..'menyegak' juga adalah suatu keperluan untuk meghargai isteri ...bila berjalan seiringan, takde la ketara sangat.........walaupun apa pun kata-kata orang,  namun kata hati tetap akan berbunga-bunga.- Berhiaslah wahai suami 


pcl ; ..harus diingatkan, dalam kesibukan memperkemaskan diri untuk duniawi namun akhirat jangan dilupakan..biarlah ia seiringan,  seorang suami tak boleh pincang dalam menjalankan tanggungjawab sebagai ketua keluarga. - Isteri : TAAT, sayang suami banyak2.

 

15 comments:

  1. hihihi...tengkiu pcl.. =)

    tgk maya karin dlm ombak rindu, ddk rumah pakai kain batik pun nmpak cantik kan? tp tu maya karin la..hahaha

    ReplyDelete
  2. isteri kena ambil peka bab2 macam ni..jangan masa kat luar je nak cantik bergaya kat rumah tak...hias untuk suami kan bagus..mana suami yang kata isteri tak pandai amik hati tu,jangan nak ambil alasan untuk cari yang lain@makan luar...kena hargai pengorbanan isteri tu,tunjang dan kejayaan disebalik lelaki tu ada isteri dibelakangnya...kan PCL?

    ReplyDelete
  3. belum berpengalaman lagi la PCL..hehehe

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum PCL....nasihat yg berguna pada semua pembaca yg dah kawen atau belum yer...:)

    ReplyDelete
  5. @aiEz: aiez dah lbh matang nih..boleh la, bila lg?

    ReplyDelete
  6. salam pcl,

    saya rasa boleh kira pakai jari la saya pakai kain batik berapa kali seumur hidup ni ... hihhi...tapi saya suka suami saya pakai kain pelikat ..kekekeke

    ReplyDelete
  7. asalam ... cantek dan ensem hanya pandangan mata ... yang penting "hati" perlu baik .. betoikan

    ReplyDelete
  8. deno baru semalam kemas rumah... hehe.. cuti2 boleh tolong ma dan abah besrdihkan rumah :)

    ReplyDelete
  9. TAPI KALAU HARI2 SUAMI ISTERI PULANG KERJA SAMA2 CAMNE PLAK.. HARI2 NAMPAK PAKAIAN BAJU KERJA JE..

    ReplyDelete
  10. @fairus: redhakan jelah...pasti ada satu masa anda bebas dari uniform keja...

    ReplyDelete
  11. entry terbaik untuk di jadikan motivasi buat sy bila berumah tangga nanti :)

    ReplyDelete
  12. nice blog..
    kenapala tak jumpe awal2 blog pcl..
    leh dijadikan rujukan.. =)

    ReplyDelete
  13. insyaAllah acu akan pasti kan acu selalu cantik di depan mata bakal suami acu nanti :-)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.