Lalat hijau pulak tuh !!

Thursday, May 03, 2012 Nazlee Ismail 5 Comments

Salam untuk semua... ...

Kalau lalat masuk rumah aku tak leh nak halang,....masuk lah selagi boleh masuk, namun di tanganku siap sedia dengan getah bulat hasil kolektif dari pembungkus makanan yang dibeli dari pasar malam sebelum2 nya.

Malang sungguh kau masuk rumah ku, nyawamu mungkin berakhir setelah dilastik di situ....

kejam !!...owh tidak, walau kau masuk dalam minumanku harus direjam seperti apa yang disaran oleh Baginda Rasulullah SAW dalam hadis di bawah :




Di dunia ini lalat memang banyak jenisnya dan yang paling menyakitkan hati bila lalat hijau tersesat masuk rumah..bukan saja makanan dihurungnya...buat bising pulak tuh...'sakit telinga' tau !

eh , melampau betul lah lalat nih..nak terjah masuk mulut  , memang  nak kena lastik nih !!

p/s : “Malas Berkerja, Suka Mengadu” – Lalat Hijau **(Nilai Seorang Pekerja Dari Kacamata Y.M. Professor Diraja Ungku Abdul Aziz)

5 comments:

  1. memang tak suke ngn lalat..

    ReplyDelete
  2. aie pernah baca tentang lalat ni,tapi tulah kita sekarang kalau minuman dah kena lalat mesti terus buang,hehe...

    ReplyDelete
  3. @CtAyue: sifatnya yg kotor itu meloyakan tekak...pembawa banyak penyakit..kan!

    ReplyDelete
  4. @aiEz: tak sanggup , tp syg membazir la plk..jgn amalkan cmtuh.

    ReplyDelete
  5. entri ni pun ok gak, tak tahu mana satu nak pilih

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.