Berhutang !

Monday, June 25, 2012 PCL 13 Comments

Assalamualaikum..

...seseorang boleh bebas dari hak Allah hanya dengan bertaubat, tetapi tak sama dengan orang  berhutang sesama manusia yang belum diselesaikannya.

mudah je berhutang ni tapi susah plak nak bayar.. hurmm!

...ini sikap semulajadi  manusia yang munafik, berhutang bukan kerana keperluan mendesak, tapi untuk bermegah atau sikap 'berlumba' dengan jiran tetangga, kawan sepejabat dan sebagainya...

*ada lagi ke kes macam nih...ke orang dedulu jer.

pcl ; jiran tetangga pon tak berapa kenal cmner nak 'berlumba'..keh3.



13 comments:

  1. assalamualaikum PCL...yer la jangan terlalu banyak berhutang susah juga kalau x dpt settelkn...:)

    ReplyDelete
  2. kadang perlu juga hutang tu di zaman sekarang ni... Sebabnye ketidakmampuan untuk seseorang membeli barang keperluan asas...tapi kalau
    sekadar nk bmegah,, memang tak patut la.. Hehehe

    ReplyDelete
  3. Manusia dengan hutang sudah tentunya inginkan wang, wang dan manusia seperti isi dan kulit

    ReplyDelete
  4. ramai je yang liat nak bayarnye pun zmn sekarang ni..

    ReplyDelete
  5. tu la ingat zaman dulu jek cenggitu...ada lagi rupanya...

    ReplyDelete
  6. sya byk hutang dgn bank je PCL.. hutang rumah.. hutang kereta.. hehehe

    ReplyDelete
  7. masih ada org macam tu sekarang pun..berhutang je tahu, time bayar bukan main susah...susahnya kita di SANA nanti andai hutang tak dijelaskan..

    ReplyDelete
  8. Sy ade hutang dgn manusia...

    =(

    Hutang kete, hutang PTPTN...ape g eh?

    ReplyDelete
  9. sekarang ne org banyak berhutang sebab kehendak diri yang tak terkawal..bukan hendak memenuhi keperluan dalam hidup

    ReplyDelete
  10. ada2...mbr hutang xbyr2..haha..tp sya jnis xmntk2 plak rasa malu nk mntk...adoilah cmna nk wat nth..

    p/s:2ari off arini muncul..hek

    ReplyDelete
  11. hutang? emm... hutang akan dibawa sampai ke mati..

    ReplyDelete
  12. ukur baju dibadan sendiri.. pandai pinjam pandailah pulangkan.. ;)

    ReplyDelete
  13. saya pun banyak hutang..apa nak buat..kat malaysia ni semua org susah nak lari dari hutang..especially yg kerja makan gaji.. mana tidaknya.. kerajaan pun galakkan hutang..skim itu skim ini..pinjaman itu ini..ops..

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.