Haruskah dinanti musibah baru nak berubah ?

Friday, June 01, 2012 PCL 6 Comments

Salam untuk semua...

bila terserempak depan mata ...sesuatu perkara yang semakin diremehkan oleh insan muslim lelaki khususnya...harus diingatkan pada diri dan mengigatkan yang lain-lainnya.



...kalau kita tengok masa kini, di pasar atau di kedai-kedai banyak kita jumpa barang-barang perhiasan lelaki yang dibuat daripada emas seperti jam tangan, kaca mata , butang baju , pen , rantai , pingat dan sebagainya dengan kadar yang berbeza-beza.

Ada pula yang disaluti emas sepenuhnya., dengan tujuan utama direka adalah khas untuk kaum LELAKI...
yang jahilnya muslimin  itu tanpa rasa bersalah malahan rasa megah pula bila memakainya.

tak tahu ke HARAM bagi lelaki ?... atau sengaja nak menunjuk bila pakai perhiasan emas nampak hebat ! ..hebakk ker !!

eh, yang lebih dahsyat daripada tu pon dorang tak kesah..inikan pula emas...ape celop toq !!

kesedaran akan datang bila setiap dari kita setelah ditimpa musibahNYA ...selalunya macam gitulah, ...untung bagi mereka yang sadar awal sebelum waktunya.. , tapi haruskah dinanti musibah baru nak berubah ?

*peringatan untuk diri ini juga.

 

6 comments:

  1. hehehe.setuju sangat2 bro.. kadang kala manusia ni selalu kena tunggu musibah datang melanda baru nak sedar.. saya pun termasuk gak dalam golongan ni.. jadi, saya kena rajin muhasabah diri lepas ni.. agar menjadi lebih baik daripada sebelum ni

    ReplyDelete
  2. TERINGAT MASA ZAMAN SEKOLAH DULU, SAYA BELI BANGLE BESAU PUNYA.. AKHIRNYA KENA RAMPAS DENGAN CIKGU SEBAB PAKAI DI SEKOLAH.. HEHE.. PADA MUKA

    ReplyDelete
  3. yup! sangat setuju.. jgn bila ditimpa musibah barulah kita nak ingat tuhan..

    ReplyDelete
  4. @Boni JLL3:orang muda mmg cepat terpengaruh...sy pn penah muda cuma baik sket je dari depa yg tak baik tuh..

    ReplyDelete
  5. @fairus: zaman kegemilangan silver bangle tu ...*teringat.

    ReplyDelete
  6. @deno: deno bdk baik kan !

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.