Kacak luar kacak dalam...hurm !!

Thursday, June 07, 2012 PCL 6 Comments

salam...

musim cuti sekolah.., musim orang kahwin.., musim orang janji nak jadi lebih bertanggung jawab, musim orang mahu berubah menjadi lebih matang dari sebelumnya....

"takpa-takpa.., lepas kawen aku mesti berubah punya lah .....tengok lah kalau tak caya !!."

 ..Kebanyakan kita ni selalu saja kata ingin memulakan hidup baru..tapi ramai yang hanya cakap saja tapi buatnya tidak !, hanya ucapan saja ianya tak akan berhasil..

Kita harus berubah bukan saja dari segi pemikiran tetapi juga dari segi penampilan. Ubah diri seperti orang baru. Realisasikan kematangan, kekemasan diri, menarik dan yang paling penting sesuai dengan perwatakan.

Mungkin ada di antara kita yang berfikir menukar imej tidak memberikan kesan untuk mulakan hidup baru.

Dari tidak pernah berhias mula berhias dan dari tidak pandai berfesyen berubah menjadi seorang yang up to date dengan fesyen, pastinya perubahan ini membuatkan kita merasai hari-hari yang dilalui  berbeza dari dulu.


pcl ; berubah pada  luaran saja sebenarnya  tak cukup..ia perlu ada keduanya luar dan dalaman diri sesorang itu. ...*bak kata lirik lagu...."kacak luar kacak dalam"...hurm !!





 

6 comments:

  1. bila usia meningkat harapnye is dpt mematang diri kite....

    dah kawin byk tggjwb..harapnye org tu lebih matang.

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum PCL...betul2 suka ngan n3 ni...:)

    ReplyDelete
  3. SAYA TAK SETUJU KALAU ADA ORANG YANG TAK SETUJU DENGAN ENTRI NI!!!!

    ReplyDelete
  4. betul sgt tu PCl.. jgn ckp je nak berubah tp smp kesudah apa pun x nampak perubahannya.. setiap frasa kehidupan yg kita lalui akan membawa perubahan pd diri kita.. sebagusnya berubahlah dari kedua-dua aspek.. luar dan dalam..

    ReplyDelete
  5. KALAU ADA YANG DAH KAHWIN TAPI MASIH BELUM LAGI BERUBAH, APA KATA KAHWIN SATU LAGI. KALAU TAK BERUBAH JUGA, KAWIN SATU LAGI.. KALAU MASIH TAK BERUBAH KAHWIN SATU LAGI.. KALAU TAK BERUBAH JUGA BAIK MATI JE..

    ReplyDelete
  6. kalau cakap je nak berubah kalau tak buat tak guna jugak..huhu

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.