Nasihat santai pasal jerawat..

Thursday, June 28, 2012 PCL 8 Comments

salam..
sekadar nasihat untuk anak gadis pcl dan pembaca di sini..

biar  jerawat  or jeragat ke nak tompang di pipi kamu..biarkan je jangan duk usik !..  sekali usik nanti dah jadi kebiasaan nanti....

bila tengok cermin ... pantang nampak jerawat siket..picit ! .. dah jadi hebit , susah nak buang sikap tu kan..., ni semua sebabnya sudah menjadi sebati dalam kehidupan seharian kamu-kamu..

kenapa jerawat ?..perubahan hormon..., kulit berminyak ,  malas nak bersihkan kulit muka...
cari puncanya dulu...

tengok cermin cari jerawat....tak jumpa , gagah juga cari sampai dapat..n picit lagi!  hhaha...tu la pasal, dah banyak kat muka, baru la nak cari  'sesuatu' .






...mamadina tak bebel, pcl lak yang lebeh-lebeh...huhu.

Jerawat yang degil tetap akan berdegil, oleh itu sebagai ' pemilik tanpa rela ' yang baik hati hendaklah akur dengan kedegilannya..biarkan ia datang dan pergi begitu saja kerana jika 'dibelai' dengan cara yang kasar akan membuatkan ia lebih sengsara. 


8 comments:

  1. tak slesa la kalau ada jrawat kan..nmapk tompok2 merah jerawat..;D..

    ReplyDelete
  2. betullah pcl, jerawat memang tak boleh dipicit, nanti tinggal parut pulak...langkah yg paling mujarab, cegah dr awal

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum PCL

    pemanis muka tu...he he

    ReplyDelete
  4. pcl kan rockkk haruslah bebel lebih2 kehkeh

    ReplyDelete
  5. info yg bagus ni :)

    ReplyDelete
  6. bila bapak2 membebel haha..hambek ko! nasib dia taip..kalau bebel betul habis la :P

    ReplyDelete
  7. bila jerawat singgah ke muka memang men tensionkan.
    syukur saya tak berjerawat sangat

    ReplyDelete
  8. syukur jerawat susah nak naik kat muka.. tapi kalau ada sebiji, en. suami yang paling bising.. nak buat macam mana, bukan sengaja dia nak timbul.. hehehe..

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.