Suasana Pagi Yang Mendamaikan...

Thursday, June 07, 2012 Nazlee Ismail 10 Comments

Assalamualaikum...

.. nak cari lauk....nak cari lauk...nak cari lauk....


"Apa susah-susah memancing ikan, makcik..beli jer kat pasar !...buat penat badan jer.."...itu kata-kata orang yang tak berminat dengan hobi memancing .

kepuasan mendaratkan ikan itu adalah matlamatnya....tak kesah kecik ke besar saiz ikan2 tersebut, yang penting hobi terlaksana.

beginilah caranya aku aka menantu kepada Mak Kiah ibu kepada mamadiana ...antara pemancing wanita yang masih bertahan dengan hobi dan minatnya.

kami suami isteri turutkan jua...

hurmm!, pepagi lagi kami dah ada kat tepian sungai... almaklumlah kan...., ikan di pasar sekarang ni mahal-mahal belaka..huhu.

eh ni alasan ke fakta.....ke auta ??

jawaban yang sebenar-benarnya adalah minat,  nak buat macam manakan...sesekali balik kampung, menantu kena ikutkan minat mertuanya..  

PCL : taknak jadi menantu 'derhaka'.., sesuatu perkara jika dilakukan tanpa melalaikan kewajiban dan tuntutan kepada agama adalah menjadi keharusan untuk dituruti.

 

10 comments:

  1. dari dulu sampai ke hari ini saya macam tak leh lah nak menceburi hobi memancing ni... hahaha..

    satu saya tak suka panas, tak suka menunggu duduk2 lama, saya takda kesabaran, tak suka duduk2 sunyi, tak suka geli2an pegang cacing, dan yang paling penting..... saya ni masih belum terer nak berenang... hehehehe

    ReplyDelete
  2. suami saya pun minat memancing cuma dia xde 'geng'...kalau dia ajak saya, saya tak de kesabaran yg tinggi nak duduk tunggu ikan tu muncul uhuhuhuuuu

    ReplyDelete
  3. @Gen2Merah: tentunya cikgu ada hobi yg lebih menarik kan...hehe tak suka geli2an yer...:)

    ReplyDelete
  4. Wah....mmg g mancing anak beranak ke?

    ReplyDelete
  5. HUSBAND SYA mmg sgt gemar dgn aktiviti memancing ni.. hingga anak pun dah ikut jejak dah.. bestkan bila menantu dgn mertua sma2 berktiviti..

    ReplyDelete
  6. @Pok Amai-Amai: kali ni ank2 tak ikut...depa cepat rasa jemu.

    ReplyDelete
  7. @♥ Wina ♥: bkn setiap masa..sesekali pon jdlah sbg peneman dia...

    ReplyDelete
  8. tak pernah cuba memancing..tapi saluttt dekat pemancing...kerana memerlukan kesabaran yang tinggi...rasanya nak ajar anak sabar kena try pergi memancing lepas ni...hehehe

    ReplyDelete
  9. @Bitt (double IS): mak sy kata, suka mancing takpa tp jgn sampai 'giler' hahaha.

    ReplyDelete
  10. semua minat memancing eh PCL? dalam famili deno, abah je minat.. :)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.