Alahai..sejemput je buh isi, dok kat tepi2 je..

Thursday, July 19, 2012 PCL 18 Comments

Salam...

dah nak masuk bulan Ramadhan, tentunya ramai yang berniaga juadah berbuka di Pasar Ramadhan untuk menambahkan pendapatan sampingan keluarga....dalam dok mencari rezeki halal tu, kekadang ada antara peniaga yang terlupa akan keberkatan dalam kerja yang dilakukannya.

jujurlah dalam berniaga..
anda bukan berniaga di hentian singah lalu seperti di kebanyakkan lebuh-lebuhraya di negara ini...pelanggan datang dan pergi..

tengok contoh gambar ni...alahai..sejemput je buh isi, dok kat tepi2 je..


...gambar contoh je ni, tapi kalau juadah berbuka 'gaya menipu' sebegini masih wujud dalam hati peniaga-peniaga pasar ramadhan ...apakah kesudahannya ?


18 comments:

  1. peniaga sekarang nie hanya mengejar keuntungan semata. kita sebagai pembeli kene bijak. sekali dah terkena jgn harap nk beli lg.

    ReplyDelete
  2. jmput join :)
    http://bieyshastory.blogspot.com/2012/07/segmen-bloglist-dan-diblogwalkingkan-by.html

    ReplyDelete
  3. jawab laa nanti dgn DIA disana nanti...

    *nak untung beragak2 laa..

    ReplyDelete
  4. Err~ alahai. kesian org nak buka puasa. teruk lg mau kena doa yg buruk2 dgn pembeli. Apa la salahnya meniaga tu buat mcm kita nk makan sendiri. puas hati. tak tau la pulak kalau makan sendiri pun mmg dia buh sejemput macam tu jugak.

    ReplyDelete
  5. peniaga n untung ja...xberkat niaga..hehe

    ReplyDelete
  6. HARAPNYA PENIAGA TIDAK HANYA MEMENTINGKAN KEUNTUNGAN.. KEBERKATAN REZEKI MENIAGA JUGA HARUS DITITIKBERATKAN..

    ReplyDelete
  7. sepatutnya bulan puasa ni org buat amal jariah dan sedekah..kalau macam ni, hurmmm..tak taw la hati peniaga tu mcm mana..

    ReplyDelete
  8. salam pokcik lee
    singgahan dari rakan carigold :D

    ReplyDelete
  9. rezeki yang tidak halal,diguna untuk memberi makan anak bini,nanti anak jadi tak dengar kata,mula salahkan taqdir..sedangkan diri sendiri tidak mengikut syariat sebenar...

    Astaghfirullah!

    ReplyDelete
  10. astaghfirullahalazim..tak malu ke makan duit haram..tak malu kat orang malu la kat Allah..malu la bagi makan anak bini duit haram..adeh.. kalau dia masuk cukup isinya kurang2 orang datang balik..murah rezeki.. kalau macam ni..bukan saja tak datang balik..kena sumpah lagi ada.. apa la yg dia pk agaknya..

    ReplyDelete
  11. Bukan
    setakat meniaga kuih muih. Berjual air pun kadang2 harapkan rupa jer
    lawa dan menawan, tp rasanya kadang tu tawar hambar... Nyesal beli.

    ReplyDelete
  12. cis.. tiada nilai kejujuran dalam berniaga tol.

    ReplyDelete
  13. hahaha siot je kan...last2 sipi2 je inti dia........

    ReplyDelete
  14. alahai, byk tu je letaknye?? nak fikir untung je kan, tak baik camtu.. harap2 bulan ramadhan ni byklah amal jariah yg dilakukan oleh peniaga2 ni. kn?kan?

    ReplyDelete
  15. assalamualaikum PCL...memang x berkat kalau berniaga mcm ni...:)

    ReplyDelete
  16. hahaha.. kalau ada peniaga yang berniaga macam ni, kita bako je,.ahahhaa

    ReplyDelete
  17. biarlah berniaga dengan ikhlas dan bukan mengejar keuntungan semata-mata..
    ai cuma beli ditempat yang selalu ai beli macam tahun lepas.. lebih selamat dan terjamin rasanya.. ;)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.