Ammar Makruf Nahi Mungkar..

Wednesday, July 11, 2012 Nazlee Ismail 9 Comments

Sabda Rasulullah s.a.w.: Sesiapa di kalangan kamu yang melihat kemungkaran , maka hendaklah dicegah dengan tangannya (kuasanya) , maka jika dia tidak berupaya , hendaklah dengan lidahnya dan jika dia masih tidak berupaya dengan lisan , maka hendaklah dengan hatinya , kerana itu adalah selemah-lemah iman. (HR diriwayatkan oleh Muslim, Abu Daud, at-Tirmizi, an-Nasaie dan Ibnu Majah rh - Sahih )

 Sambil-sambil makan laksa goreng kerang spesel dari mamadiana baru tadi nih...sempat juga bincang pasal permasalah anak2 remaja yang semakin merisaukan mak bapa secara umumnya., anak-anak dah besar...kena berikan perhatian lebih....syukur alhamdulillah segalaya dipermudahkan, setakat ini tiada apa berlaku yang di luar kehendak. kita layan makan...ok,.. nak resipi? klik sini.


pcl : syukur alhamdulillah...

Published with Blogger-droid v2.0.6

9 comments:

  1. tu la.. memang nak kena jaga anak sebetul2nya. lagi2 zaman sekarang ni macam2 benda yang tak elok terjadi..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum PCL

    tak lama lagi kita gunakan kuasa tangan utk memilih pemimpin

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum pcl,betul tu...cabaran ibu bapa hari ni makin lama makin hebat...merisaukan...

    ReplyDelete
  4. wahhh... hari ni dua entry makanan... menyelerakan! hihik.. deno malam ni mkn durian lagi.. padahal tak boleh mkn byk... hihik.. nak buat mcm mana, durian baru luruh dari pokok blakang umah... terliur.. huhu :)

    apa kata.. apa kata.. apa kata pakciklie masak resipi baru ciptaan pakciklie.. then kongsi la ngan kita2 kat sini.. hihik ^_^

    ReplyDelete
  5. peranan ibu bapa mmg sgt penting skrg ni...kalau tak ambil peduli sgt pasal anak2...makin melarat la nanti...

    ReplyDelete
  6. kita sarapan biskut je ni..

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum PCL....kita sebagai ibubapa kena banyak memerhatikan gelagat anak2 moga anak2 akan jadiseorang yg sempurna bila besar nanti kan...:)

    p/s bestnya mee tu...:)

    ReplyDelete
  8. betul tu PCL sbg org tua kita mmg perlu memantau dan memerhati anak2 kita. zaman smakin mencabar penagruh juga semakin besar.. kita perlulah bersedia utk hadapi segalanya

    ReplyDelete
  9. moga anak2 kita tak terjebak dengan unsur2 yang tidak sihat dan kita kena sentiasa mengambil berat memantau mereka..

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.