Biar belajar Jawi Berkali2..

Friday, July 13, 2012 Nazlee Ismail 14 Comments

سالام.. كيتا باچ اينتر دالم ۏرس جاوي ڤولق كاليي ايني .. سسكالي بولهكن ، اڤا سالهڽ ..ونتوق ممرتابتكن توليسن جاو...لام-لاما تيڠڬل ننت كتيڠڬالن تروس...


ساي راس ككوق بيلا لام تيدق ممباچا دالم توليسن جاوي، اڤاته لاڬي منولسڽ ... دولو ماس سكوله \عرب...ڤنداي لاا جوڬق منوليس توليسن خكت..سيڤ داڤت كڤوجين لاڬي تاو...(تريڠت ماس لمڤاو).
جوم باچ اينتر توليسن جاو..

Biar belajar Jawi Berkali2..Jangan Masuk Jawi 2 kali..




14 comments:

  1. janji ada usaha .. pasti boleh!! kene selalukn baca jawi nie ... baru lancar jerk ayat

    ReplyDelete
  2. sukanya! saya memang sokong tulisan jawi ni.. alhamdulillah.. masih boleh membaca.. cuma nak menulisnya hentam aje..hehe

    ReplyDelete
  3. lama tak baca tulisan jawi ni.. alhamdulillah. masih lagi mampu untuk memahami.. tak taulah budak2 zaman sekarang ni masih amalkan ke tak, atau langsung tak faham bahasa jawi ni..

    p/s : hahahahaha.. tang entri puasa saya tu kan, heh heh. bro pun musti nakal gak ni kan??hahaha

    ReplyDelete
  4. haha..btl2 kucing tu buka kipas..halus sgt lh tulisan jawi tu..huhuh

    ReplyDelete
  5. hehehe betul2 kucing tu tolong bukakan kipas tu ... hehehehehe alhamdulillah msh boleh membaca.. cuma menulis je dah lama rasanya x menulis dlm jawi... :)

    ReplyDelete
  6. PCL nak kena belajar semula ni menulis jawi..sama la cam saya..bila dah mula mengajar kat SRAR ni asyik kena tegur dengan anak murid je sebab gunakan tulisan jawi lama..hehehe

    ReplyDelete
  7. Hahaha... dah kata bukakan kipas gitulah jadinya.

    Banyak sejak-sejak ini katun bentuk begini diemailkan. Dari mana sourcenya ye PCL? Kalau anak kakak dapat bukunya mesti suka..

    ReplyDelete
  8. @Kakzakie: Oh MY JAWI !!...sy pon kurang pasti la kak..kebanyakkan dari sumber fb jer.

    ReplyDelete
  9. nasib la kecik-kecik dulu rajin membaca jawi. ingat sampai ke beso. hehe

    ReplyDelete
  10. manisnya katon jawi ini. cuma tulisannya kecik le. makin gagap nak bace. hihi! (>.<)

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum PCL....kena ada kesungguhan yg kuat utk belajar jawi ini baru la boleh berjaya...;)

    ReplyDelete
  12. huhu tergagap2 membaca td...maklumlah dah lama x prektik...huhu

    ReplyDelete
  13. ALHAMDULILLAH.. DULU MASA SEKOLAH CIKGU MENGAJAR LARI.. SEKARANG BARU NAK MERANGKAK BELAJAR KEMBALI..

    ReplyDelete
  14. dah lama tak praktik.. gagap gakler..

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.