Mengimarahkan Masjid dan Berjimat Cermat ?

Thursday, July 26, 2012 PCL 12 Comments

Salam...

Antara Mengimarahkan Masjid dan Berjimat Cermat ...pilihan ada di hati masing-masing.

Syukur pada Allah kerana dijemput mejadi tetamu di rumahnya, bagus juga ada program berbuka di setiap masjid..boleh juga  bersuaikenal dengan orang2 di kawasan berkenaan. 


ada juga yang berkata :

"Sepanjang ramadhan kali ni aku cuma keluar RM1 je masa berbuka setiap hari.. tu pun utk bayar tol ..
setiap malam gi berbuka kat masjid ,  katering dia boleh tahan makan dua kali plak tu sebelum solat pekena kuih muih + bubur + bihun goreng lepas solat baru pekena nasi berlauk" 


gambar hiasan : google.com

pcl : alhamdulillah....meriah !

 

12 comments:

  1. assalamualaikum PCL...memang meriah kalau mcm ni kan boleh mengeratkan silatulrahim sesama kita...:)

    ReplyDelete
  2. alhamdullilah.. meriah....
    moga smpai ke penghujung ramadhan tetap begini.

    ReplyDelete
  3. time2 camni la kita nk jumpa ramai org kan.. sambil beribadah, sambil tmbah kenalan..

    ReplyDelete
  4. Kalau ada macam itu bukan saja jimat duit PCL tapi juga masa banyak boleh berada di masjid tak perlu ke bazar. Masa ke bazar dah boleh guna utk tadarus sementara tunggu waktu berbuka.

    ReplyDelete
  5. hmm..menjadi tetamu Allah di 'rumah'nya tu memang sangat digalakkan..tapi,janganlah samapi TERniat nak jimat duit dengan harapan dapat makan2 di sana..wallahu'alam :)

    ReplyDelete
  6. KITA KENA SAMA PASTIKAN JANGAN ADA ORANG YANG BERPUASA TIDAK DAPAT BERBUKA...

    ReplyDelete
  7. alhmdulillah.. mriah...:)

    ReplyDelete
  8. bestnya..saya teringin jugak.. tapi belum ada rezeki sbb dgn budak kecik dua orang tu..

    ReplyDelete
  9. Sama mcm Rai. Teringin nak buke pose kat masjid. Maybe satu hari t.

    ReplyDelete
  10. Tahun ni tak dapat lagi nak berbuka puasa kat masjid..

    ReplyDelete
  11. biasa kalau deno g terawih kat kampung ni mmg meriah... :) tu yg best duk kampung.. hihik :)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.