Tilapia Masak Tiga Rasa

Thursday, August 30, 2012 PCL 17 Comments




.....menu tengahari mamadiana untuk kami sekeluarga.

saya beli ikan tilapia masa berkunjung ke pasar borong Kanchung Darat Banting...pasar tu lebih dikenali dengan nama Pasar Kemboja  ( 2km dari pusat bandar).

Banyak longgokan ikan air tawar pada masa tu dijual.. saya dah pernah beli beberapa kali sebelum ni, rasa isi ikannya kalau dimasak...memang best!.. tak berbau 'longkang' langsung..manis je emmmh!!.

*cari yang terbaik untuk anak isteri makan, .. makanan yang baik  tidak semestinya yang mahal- mahal harganya .

ada jugak kekadang tu boleh 'potong stim' la kalau dah masak sedap2 tapi baunya buat tekak tak selera..

pcl; ..asal hemah berbelanja, bijak mencari..dan  kebahagiaannya sama-sama dirasa.

Published with Blogger-droid v2.0.6

17 comments:

  1. ADA TAK ORANG BUAT SELAIN 3 RASA.. 4 RASA KE, 5 RASA KE.. KENA CUBA TU..

    ReplyDelete
  2. sedapnya tu... besar pla ikan tu hehehe

    ReplyDelete
  3. pergh..terbaekk... sangat menyelerakan

    ReplyDelete
  4. sodapnyer mamadiana masak talapia 3 rasa, terliur aih...

    ReplyDelete
  5. wah..lama tak makan tilapia..
    huhuhu..

    ReplyDelete
  6. my peberet..suka buat sambal tumis.
    goreng ikan garing2 pastu curah kuahnya...yummyyy2
    selamat hari merdeka

    ReplyDelete
  7. @fairus: boleh je brp rasa nk buat. ..Fairus buatkan dulu masak 4, 5 rasa. ..nt kita serbu Rumah U. ok.. ;)

    ReplyDelete
  8. @MISS Z BERCELOTEH: ikn tilapia memang sedap lah... :)

    ReplyDelete
  9. @boni kacak: mana nak dapat...sekor x smpai 5 hengit..dkt skilo tu..mmg terbaiklah..

    ReplyDelete
  10. @AsmarArafad:...kami dok tggu depa mai banting ni...bila tah! ,

    ReplyDelete
  11. @Herma Julianny: tu la apsal...selera nk makan ikan la plk lps raya nih.

    ReplyDelete
  12. @@cu SaYaNg: buat sendiri puas hati...sedapppp! ,

    ReplyDelete
  13. Waaa masak n masak. Buat sndiri lbh baik.

    ReplyDelete
  14. beli masak sendiri lebih jimat dan puas.. ;)

    ReplyDelete
  15. assalamualaikum PCL...sedapnya dapat menjamu selera mcm ni...:)

    ReplyDelete
  16. nampak sgt menyelerakan.. pandai mamaDiana masak.. :)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.