Masyarakat : Kenduri Kahwin Orang Jawa / kondangan.

Sunday, October 07, 2012 PCL 11 Comments

...teringin nak makan gulai keli..

dah beli baru teringat , ....hari ni ada jemputan kenduri kahwin di kawasan kejiranan..WAJIB pergi !

nampaknya tarikan nasi minyak vs ayam merah  lagi kuat dari nasi putih vs gulai keli...


gambar hiasan...tak pegi lagi pon...tgh siap2.

walaweiii !! kondangan ...


pcl ; kawasan orang Jawa, kenduri kawen gila bapak punya besar, 3 hari 3 malam...makan..makan.., full collections pun boleh tahan gak tu biasanya......setakat VIVA cash senang2 jer.. woo dasat..dasat !, modal jangan citer lah tapi masih lagi berbaloi..

hidup kena bermasyarakat, jom 'kondangan' !!


11 comments:

  1. saya orang jawa...sedap gulai keli...sat g nak mkn gulai...meh jemput mkn...

    ReplyDelete
  2. sekali sekala layan nasi kenduri...memang best!

    kondangan tu ape..?

    ReplyDelete
  3. MINGGU YANG SIBUK.. SEMALAM ADA JEMPUTAN KENDURI KAHWIN TETAPI TIDAK DAPAT HADIR...

    ReplyDelete
  4. @Fendy: mmg sedap, xder org buat lauk kenduri lg gulai keli...haha

    ReplyDelete
  5. @Murni Alfathunnisa: kondangan=kenduri kawen lah..pcl pon tau sikit2 bahasa jawa nih...huhu.

    ReplyDelete
  6. @fairus:kalau boleh penuhilah jemputan...

    ReplyDelete
  7. dulu tak reti gak.. tapi bila dah selesa tinggal dikejiranan jawa ni.. dah biasa tengok kenduri yang dari pagi membawa ke malam sampai ke esoknya.. ;)

    ReplyDelete
  8. Hebatlah kenduri javanese.. Penatnyer plaks berhari2. .keh3

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum PCL....memang hebatlah kenduri kawin org Jawa ni kan...:)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.