Sambal Belacan : Bakar Kalori dalam badan !

Friday, October 05, 2012 PCL 12 Comments


..dah seminggu makan tengahari/malam kat rumah sendiri tak bersambal belacan... rasa macam tak puas makan kalau tak cicah lauk ...ulam2 ke,   yang lagi pedas makin sodap plak rasanya...huh ! biar berasap telinga den nih..

sambal belacan boleh menambah selera makan..

sambal belacan juga boleh membakar kalori...eh ni fakta ke atau saya reka2...

tapi kalau makan , time tu keluar peluh berceghauu tu...kira bakar kalori lah ek!..setuju dengan pendapat saya ??


INGAT!!, orang yang ada BUASIR jangan cuba nak ngEjah!! kang bedarah mangkok tandas tu weii!!



12 comments:

  1. ahahahh statement last tue x tahan!

    betul ke boleh bakar kalori? kalau cam tu hari² nk makan sambal belacan heheheee

    ReplyDelete
  2. saya suka sambal belacan.. tapi kalo kurang air dlm badan neh, mmg siap bercinta la dlm tandas.. huuuu~ sedap punya pasal azab pon tahan je la...

    ReplyDelete
  3. KALAU MAKAN MASAK LEMAK, MEMANG KENA DENGAN SAMBAL BELACAN.. PERGHH..

    ReplyDelete
  4. sy suke smbl blacan kat cafe opis die cmpur limau ckit..sdp..tp kat umh sy xde belcn..sbb takut bersin tnpe henti..sob3..klu teringin je mkn kat kdi udah.tu pun klu mnarik dressingnye.hikhik..

    ReplyDelete
  5. haaaa leeza ni kurang makan sambal belaca. hambuih2....
    hihokk

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum PCL...sedapnya sambal belacan tu...:)

    ReplyDelete
  7. Teringat video YouTube yang feymous "sambal belacan'. Nasi goreng sambal belacan....nyum2








    Nota kaki:
    AsiaCube menawarkan perkhidmatan untuk bertukar like,pengikut serta trafik :)
    Lawati AsiaCube - The Best Free Social Exchange Site! untuk pendaftaran percuma :)
    Muat turun panduan ringkas AsiaCube : Tutorial AsiaCube
    Tonton Video AsiaCube : Tonton Video AsiaCube

    ReplyDelete
  8. bakar kalori baguss ni, anda di tag jom ke
    http://asmarpunyablog.blogspot.com/2012/10/impian-mampu-abg-stalker.html

    ReplyDelete
  9. ya betol..sambal belacan atau cabai tumbuk ni mmg sodap..meleleh ni.. ;D

    ReplyDelete
  10. bila dah pekena sambal belacan, makan pun bertambah2.. takdan nak bakar kalori.. ;)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.