Ceri Kampung

Monday, November 12, 2012 PCL 21 Comments


...rasa nyaman,...

bila berada di bawah pohonnya...panas jadi redup , hujan boleh berteduh sambil memakan buahnya yang  merah ranum..manis..

'orang kampung' mesti ada kenangan lalu bila terlihat pokok@buah ini....kan ?



pcl ; ..hari minggu (semalam) tak berkesempatan nak tunggang ATV.., ditunda ke minggu akan datang..insyaAllah.


21 comments:

  1. lama x makan xeri kampung....sulu ada blakng umah...tp dah mati...

    ReplyDelete
  2. Lama dah tak jumpa pokok ceri ni,last ada masa arwah opah masih ada lagi..kenangan betul,bawah pokok ceri buat pondok..rehat2 masa petang..:)

    ReplyDelete
  3. Kutip2 buah yang merah meranum, berebut adik beradik. Bidak2 la pandang je buah berguguran paling2 jadi rezeki burung.

    ReplyDelete
  4. pernah curi2 makan org punya..hehee..punya nakal kan..

    ReplyDelete
  5. DULU MASA SAYA KECIK, ADA SEBATANG POKOK CERI DI HALAMAN RUMAH MAK.. INGAT LAGI, MASA MAIN SENAPANG BUAH CERI, SIAP BERPERANG DENGAN RAKAN..

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum PCL...yer la dah lama x jumpa ceri kg ni masa kecik2 dulu suka mkn ceri ni...:)

    ReplyDelete
  7. kalau kampung pB ...
    kita panggil buah nie

    'buoh ke-kuk'

    sedap ..manis

    ReplyDelete
  8. nostalgia betul buah nih! manis manis wangiii rasa dia. :)

    ReplyDelete
  9. kina mmg suka makan buah ceri nie. dulu² kina siap panjat lagi pokok ceri nih. budak laki syok la tggu kat bawah..hahahaha!!

    ReplyDelete
  10. kat bandar pun ada lah bang~

    ReplyDelete
  11. serius geli dgn buah ni dulu2.... haaaaa

    ReplyDelete
  12. ceri?
    saya panggil buah kekuk'.
    tp kalau yang masak sangat tak sedap kan..

    ReplyDelete
  13. Yaaa saya pernah ada kenangan lepak bawah pokok ceri masa kat kampung dulu!

    ReplyDelete
  14. mesti ada cerita di sebalik pokok ceri ni kan...

    ReplyDelete
  15. suka makan buah ceri nie...kat kg mmg banyak..hehe

    ReplyDelete
  16. Assalam..
    Saya masa kecil dulu2, naik atas pokoknya terus dan makan ceri tu sampai muak. Dah tak selera lagi nak makan.

    ReplyDelete
  17. hahaha, teringat kenangan masa time mengaji kat sekolah agama rakyat dulu.. byk pokok tu kat situ. rendang je. kitorg yg pempuan ni pun dh macam jantan dok manjat pokok ni. Sedap buah ceri tu.. Skg dah tak jumpa dh

    ReplyDelete
  18. Dulu mmg tempat lepak ank2 muda kpg..buat pangkin dr buluh lepak smpai ke mlm...haha syukur...untung jd org lg. Bebudak skrg nih dh x kenal semua tu..lepak dpn lappy...lepak dpn tv, suasana bosan sering melanda jiwa remaja..hurmm! Terima kasih, anda telah meninggalkn secebis kenangan bersama pokok ceriiii...

    ReplyDelete
  19. teringat zaman sekolah dulu, mesti singgah petik ceri ni banyak2.. sekarang pun ada kat jiran belakang rumah tapi pokoknya tinggi tak rendang pulak.. :(

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.