Ikut resmi yer..

Wednesday, November 21, 2012 PCL 15 Comments

kalau pokok padi...

"semakin berisi buahnya semakin tunduk "... tau...tau !!




(Peribahasa : Ikiut Resmi Padi, Semakin Berisi Semakin tunduk....antara lain maksud peribasa ini ialah makin banyak ilmu sesorang itu atau makin tinggi pangkatnya maka  makin merendah diri jugalah orangnya).


15 comments:

  1. Harap kita pun akan macam tu jugak...

    ReplyDelete
  2. ADA ORANG SEMAKIN TINGGI ILMU, TAPI SEMAKIN ANGKUH DAN SESAT..

    ReplyDelete
  3. hoooo... setuju. peribahasa yg sgt bermakna nie.

    ReplyDelete
  4. agreed with that PCL!!!!, seharusnya kita sesama manusia harus saling ingat mengingati....:)

    ReplyDelete
  5. setuju tu bro.. yang ni lah kita kena kekalkan sampai bila2 :)

    ReplyDelete
  6. Saya dah jumpa ramai orang sebegitu...

    ReplyDelete
  7. itulah yg terbaik sebenarnya...

    ReplyDelete
  8. org kaya yg tawaduk dan sentiasa merendah diri tu la yg paling di sayangi Allah....

    ReplyDelete
  9. moga saya begitu PCL. doakan saya.

    ReplyDelete
  10. lama tak tengok pokok padi dekat2..
    hehe

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum PCL...betul2 tu...:)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.