Hati mertua kena jaga..

Monday, December 17, 2012 PCL 11 Comments




..
Tanjung Dawai,  Kedah.
..kalau tak mai sini..tak sah! sebab apa..
..
satu..sebab nak temankan mak mertua melepaskan giannya dengan duduk di plantar sambil memancing..tak dapat ikan pon tak pa,  janji hajat sampai katanya.
..
kedua... sebab nak beli ikan kering, belacan, bilis dan sebagainya untuk dibawa balik Banting sbg stock dapur.
..
dan sebab yang lainnya adalah untuk bersantai sambil makan angin.
..
..kita sebagai menantu ikutkan saja, jangan sampai mertua merajuk.
..
ada 2, 3 hari lagi cuti kat Sp nih dan kemudian sambung di kampung mak sy plak di Parit Buntar.
Published with Blogger-droid v2.0.9

11 comments:

  1. assalamualaikum PCL....seronoknya dpt dok di plantar mcm ni sabil memancing boleh makan angin juga...layankan moga bahagia yer...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. MasZull : resepi bhgia sentiasa dicari...amin.

      Delete
  2. sekali sekala balik kampung seronoklah mak mentua ye...

    ReplyDelete
  3. SAYA BARU 2 TAHUN KAHWIN, MAK MERTUA DAH MENINGGAL DUNIA..

    ReplyDelete
  4. wah mak mertua suka memancing ke??hehehe...leh join AK lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. AK : bukan sekadar suka..kira dah jd hobi nya dari muda lagi...mai Sp kita mancing sama..

      Delete
  5. memang betul tu bro.. hati mak mertua memang kita kena jaga kena mereka pun sama seperti ibu bapa kita sendiri..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boni : sungguh..jgn dilukai hati mereka...terbaik.

      Delete
  6. wahh mertua minat mancing ek? en suami ada ajak p mancing.tetibe dia kata jom mancing. sebelum ni tak pernah pon. ada kawan ajak katanya.. tp org kata, skali dah mancing, jd gian .. ye ke?

    ReplyDelete
  7. Afaz : ..emm mmg minat dia pon, tp kalu baru nk berjinak dgn suka2 mancing tu biarkn ja lah.. walau jd kaki pancing sekali pn asal x abai tggjwb nya.kalau lbh bagus suami isteri kena ada minat yg sama..serasi gituw., yg jd gian kalau mancing tu selalu dpt hasilnya..haha.

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.