Denda seringgit !

Thursday, January 31, 2013 PCL 10 Comments




...kesian kat Hanis Umairah, ...emmm kesian juga kat mamaD jadi mangsa keadaan, banyak jugak tu..

"cikgu kata kalau tak balut buku-buku ni kena denda seringgit satu buku...mama". (hanis)

abang tak mau tolong ke?..(mamaD)

eh..tak retilah.., alasan yang sempoi tapi betul..... memang sungguh pon !!.(aku)

p/s : cikgu gertak budak ke memain !..wallahualam...aku tak kesah sebenarnya .



10 comments:

  1. saja la cikgu 2..tapi cikgu suh wat g2 cz nak buku 2 chantek n xkoyak kot.zaman iman balut gne surat khabar je punyer la mls nak membazir duit

    ReplyDelete
  2. @Budak Kampung, ...yelah zaman skang ni benda dah siap pon ada jual..tp aku terbeli plstik balut biasa punya...

    ReplyDelete
  3. Saya pun jadi mangsa tukang balut buku teks....hubby tak reti katanya nak membalut2 ni..katanya org pompuan lebih kemas klu balut buku

    ReplyDelete
  4. Dl mase sy sek cikgu x suh balut pun.tp ayh saye akn beli pembalut.die tlg balut.sy potong seletip.bile da pndai kne la bt sndiri.tp buku sek sy dl,buku tulis or buku text sume akn d balut.supaye tahan lme dan x nmpk buruk.hihi.dl jg elok buku.smp skrg ad lg.

    ReplyDelete
  5. @Mia Kassim,..yess ! sy sokong ..itu bukan helah atau elak-elak sebenarnya...

    ReplyDelete
  6. buku sekolah, pcl memanglah kena sampul..nampak cantik kan?

    ReplyDelete
  7. isteri2 memang koje nya balut buku je...yang ayah mesti jawab tak tahu balut..ngelat sebenonye tu..hahahha

    ReplyDelete
  8. Kalau buku teks memang harus la dibalut....tapi kalau buku tulis.......tak perlu kottt...

    ReplyDelete
  9. gertak mcm tu takpe lg kot, deno dulu selalu cikgu gertak denda nak rotan...

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum PCL...kesian nyer...:)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.