Jangan dok kalut lepas solat terus cunggit !

Tuesday, January 22, 2013 PCL 7 Comments




dok haru pening kepala semedang..., telan panadol dah kerap sangat dah tapi tak mau jugak baik. ..teringat pesan ustaz dalam tazkirah sebelum nih...

"waktu sembahyang subuh disunatkan kita bertafakur ( iaitu sujud
sekurang kurangnya seminit selepas membaca doa)."

pasaipa...sebab ia boleh mengelak dari sakit pening atau migrin.
hat ni memang  terbukti oleh para saintis yang membuat kajian kenapa dalam sehari perlu kita sujud.

Depa (pakar berkenaan)  telah menemui beberapa milimeter ruang udara dalam saluran darah di kepala yg
tidak dipenuhi darah. dengan bersujud maka darah akan mengalir ke ruang
berkenaan.

kesimpulannya....jangan dok kalut lepas solat terus cunggit (beredar).. sujud lama sikit nah ! sama-sama kita amalkan untuk kesihatan diri.

wallhu'alam.





7 comments:

  1. Thanks for sharing PCL.... =D

    ReplyDelete
  2. sgt setuju tu PCL... lps sujud lama sikit pasti kita rasa ringan je kepala tu...

    ReplyDelete
  3. INSYAALLAH... AKAN DIPRAKTIKKAN.. TQ ATAS ILMU INI.

    ReplyDelete
  4. ada jugak terbaca..tapi mmg saintis da buktikan yg sujud baik utk otak..

    ReplyDelete
  5. dulu saya pun ada sakit kepala..berdenyut2 rasa..macam nak pecah...ini je cara nya yang saya selalu buat..Alhamdulillah..lama2 dah tak de dah sakit kepala.sampai sekarang tak pernah sakit kepala lagi.

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum PCL..perkongsian yg baik ni...:)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.