Ada yang kesah makan/minum tepi jalan macam ni?

Thursday, February 07, 2013 PCL 17 Comments

tak yah makan nasi, ...mencendol jer tengahari ni !! jom layan..





Cendol Banting Mohd Syed, ..lokasi depan JPJ Banting..(JPJ Banting adalah salah sebuah JPJ yang aman dan damai dari kesesakan pelanggan...kalau tak caya mai la berurusan di sini).

Sambil tu boleh la pekena cendol tepi jalan ni dulu ataupun selepas urusan selesai.., dari sudut kebersihan , tidak menjadi masalah...terserah kepada mereka yang meminati cendol gerai di tepi jalan.

Mohd Syed ni menggunakan 'penyagat' ais batu . "nampak macam geli tapi ramai pulak  yang membeli"...jadi maksudnya...tak semua orang kesah tentang cara penyediaan cendol seperti ini.

.. tafsiran sesetengah pendapat , 'tangan  kotor' bagi segelintir masyarakat itu sebenarnya adalah tangan-tangan mereka yang melakukan dosa walau pon nampak bersih dari zahirnya dan bukan  seperti mereka yang menyediakan makan/minum seperti gambar di atas.


ada yang kesah minum tepi jalan macam ni. ??


17 comments:

  1. AJ takde masalah dengan kedai tepi jalan macam ni...
    Selagi kawasan tu nampak bersih dan orang yang menyediakan makanan tu utamakan kebersihan.... =D

    ReplyDelete
  2. Kdg2 tpt mcm ni la yg sedap.xtau knp kan.hihi..kdg suke mkn char kuey teow yg kat lori area batu cave..sedap.lg sedap dr yg kedai ber ekon.

    ReplyDelete
  3. itu adalah seni sebenarnya..hehe

    ReplyDelete
  4. kalau NAL, tak menjadi masalah pun. Yang penting puas hati..

    ReplyDelete
  5. liya pun rajin makan cendol tepi jalan tpi tk pernah lagi nampak diaorg guna penyagat ais nie..

    ReplyDelete
  6. saya tak kisah, janji bersih & sedap!

    ReplyDelete
  7. pergh, fevret ni! cuma dah lama tak tengok alat sagat air batu macam ni. kali terakhir kat kajang, simpang ke taman sg jelok beberapa tahun dulu.

    orang yang `perasan bersih' je akan fikir macam tu...

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum PCL...wah cendol yer sedapnya...:)

    ReplyDelete
  9. Wuisshhh...klasik betoi penyagat aih dia tu...

    ReplyDelete
  10. tiada masalah bah tu..he

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum PCL

    N3 ini ada yg tersiratnya

    ReplyDelete
  12. mkn tepi jln ni yg seronok PCL... cuci mata.. ;) lg2 kalau menikmati cendolkan.. aduhaiiii

    ReplyDelete
  13. bulu tangan dia tu rahsia kesedapan cendol tu..bahahahaha

    ReplyDelete
  14. xkisah mkn kat memna jnji sdp..haha

    ReplyDelete
  15. deno pernah juga makan gerai2 tepi jalan mcm ni.. tak kisah.. cuma kalau gerai tu betul2 tepi jalan sampai debu pun masuk dlm kedai, deno tak pergi la..

    ReplyDelete
  16. hahah..iman kaki layan tepi jalan.cuma ada gak la kdg2 lyn dlm kedai

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.