Guru Besar kat sekolah ni..

Thursday, February 07, 2013 PCL 13 Comments

Salam  [petang tadi..]

kat sini baru lepas hujan lebat , ....jadi malas nak keluar beriadah..., tinggal di kawasan 'kuartes jabatan' yang jumlah  isi keluarga penghuni keseluruhannya tak sampai lima puluh orang, .....memang sunyi sepi.

ada enam belas buah rumah kuarters sebenarnya tapi cuma sebelas sahaja didiami oleh staf .

Rata-rata kesemua penghuni di sini baru berkeluarga dan anak baru dua, tiga....muda-muda belaka.



yang baru bekeluarga, pastinya produktif dalam merancang kehidupan dan menambah ahli keluarga baru...tempiasnya , rezeki buat mamaD..(bersyukur).

dari sorang tambah satu dan lagi satu...dan ni ada  satu lagi nak 'keluar'..

mamaD ialah orangnya lembut bahasa...nak menolak kesian pulak depa  katanya.., sekarang jaga dua budak dan sorang baby...kesemua mereka disayangi bagai anak sendiri dan kesemuanya budak perempuan, senang nak handel.

yang bestnya aku jadi 'guru besar kat sekolah ni'...cuti pon ikut 'guru besar' haha. Depa tu sangat menghiburkan..boleh hilang stress bila bermain-main..walau pon aku  tak bergaji, tapi aku suka bebudak kecik..

petang biasanya kalau tak hujan, ...kalau aku malas pi jogging, dengan bebudak tu lah aku bermain-main.

suka melayan gelagat anak-anak...

gelagat Afni Zulaikha...naik kokong pcl !


p/s : ...saling membantu.



13 comments:

  1. deno pun suka melayan budak2 :)

    ReplyDelete
  2. Comelnya yang PCL kokong tu... =D....

    ReplyDelete
  3. suka juga budak2.. tp tang yg kureng ajar n degil tahap max. boleh menyebabkan tahap kesabaran den pecah berderai.

    ReplyDelete
  4. Saya memilih untuk menyukai budak2..camne tu?hehehe......

    ReplyDelete
  5. haha lawak la PCL dukung anis...mcm dh xlarat je

    ReplyDelete
  6. MAMAD JAGA BEBUDAK KE? BAGUS2..

    ReplyDelete
  7. bestnya jaga budak... tak sabar nk tunggu anak sendiri nanti ni =) hehehe, comey la adik tu

    ReplyDelete
  8. Secara tak langsung, itu sebagai sokongan kepada kerjaya isteri.

    Walaupun jaga anak orang, bila kita jaga macam anak sendiri, nanti depa besar depa akan ingat sampai bila-bila makpak yang mengasuh depa!

    ReplyDelete
  9. Kampung Kak Azie tu, Batu 11, Sungai Bharu, Tanjong Piandang. Selang 2,3 rumah jer dari signboard nama kampung tu ialah rumah Kak Azie. Sekarang ni disewakan menjadi kilang kain, rumah 2 tingkat warna biru-hijau.

    Pi la ronda-ronda.

    Kalu tanya orang, rumah Haji (Pak Anjang) Jaapar, semua orang tahu.

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum PCL...memang seronok jika ada ramai kekanak ni boleh dilayan bergurau...:)

    ReplyDelete
  11. kan bagus kalau PCL jiran dgn Queen.. boleh hantar bakal baby kat MamaD..

    p/s: ngah pening cari pengasuh tuk baby nie.. hehehe

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.