Kenapalah lanskap di sini. ..

Wednesday, February 27, 2013 PCL 10 Comments

"yang  kelihatan cuma pokok dan buah pinang ...buat apa?"..

[sambil berehat2 depan rumah bersama mamaD petang tadi, ...]

aku baru balik dari hadiri Program X-Presi Psikologi mula jam 8 hingga 5 petang, ...dalam dok berkursus tu sempat lagi post dua entri WW yang terlintas di kepala masa tu...untung ada wifi !...

*facilitator berceramah tentang  stress  dan aku plak buat macam tu nak hilangkan stress kekononya...ahaha , ....sekejap nanti aku jejak balik 'tapak' sesapa yang tertinggal dari pagi tadi....insyaAllah yang mana termampu...

...

(gambar) lihatlah tuan tuan dan puan puan juga cik cik...

aku sambung ayat tajuk tu....

Kenapalah lanskap khususnya di sini tidak ditanam dengan pokok pokok buah buahan yang boleh dimakan?

pernah aku tanyakan kepada yang berkenaan dan jawapannya .."tak boleh..*dengan alasan tertentu"  ...

hurmm...kita dah menumpang buatlah cara menumpang  kan...syukurlah  dengan apa yang ada!

kalaulah kan...., sepuluh tahun lalu ditanam  contohnya pokok durian ke ...kan bagus.


*lamunan ke terhenti bila azan maghrib berkumandang masa tu..


Published with Blogger-droid v2.0.6

10 comments:

  1. abis ari-ari dok makan durian bawah pokok tu nanti.. hehehe

    ReplyDelete
  2. Bahaya tanam pokok deroyan tepi jalan.... :D

    ReplyDelete
  3. pokok kelapa la tinggi skit..kih kih kih

    ReplyDelete
  4. nampk sgt kosong..xmeriah, ptutnya buat dusun kt cni..hehehe

    ReplyDelete
  5. Pokok buah-buahan tak boleh sebab akan undang haiwan liar seperti monyet dan kera, kadangkala lembu pun dok datang.

    Pokok yang dijadikan pokok landskap adalah mudah untuk dijaga dan diselenggara dan tak merbahaya.

    Tak jadi sarang serangga macam kerengga atau lebah buat sarang. :)

    Saya dulu pun tertanya gak, dan akhirnya dapat jawapan dari pakcik tukang sapu Majlis Daerah. Mereka lebih tahu dari kita yang konon belajar tinggi melangit. Tak gitu?

    ReplyDelete
  6. BAWAK SIREH, KACIP PINANG, KAPUR, LEPAS TU KUNYAH LE SIREH PINANG TU.. :D

    ReplyDelete
  7. memang kurang meriah..

    ReplyDelete
  8. PCL ni mcm hubby MV..dia hairan katanya..kenapa lah tak tanam pokok rambutan ker..durian kat jalan..hahhaa

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum PCL...hehehee kalau ada pokok tu berebut semuanya nanti...;)

    ReplyDelete
  10. sebab takut berebut kot..hehe..maklum la kan..nanti masing2 ngaku tu pokok dia,ni pokok aku..macam2 la..ekekek

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.