Apa dah jadi...?

Thursday, March 21, 2013 Nazlee Ismail 11 Comments





..
memang selalu kalau aku balik awal sikit....mesti lepak depan rumah melayan bebudak kecik kat rumah ni sementara tunggu mak memasing datang ambil.
.
afni zulaikha, aqeela..suka main tendang bola, mamaD  layan syafi yang sibuk nak melangkah....anakdarasunti kami masih kat dalam rumah..buat koje skolah...kejap lagi kena hantar depa mengaji Quraan kat  rumah taman sebelah..
.
dalam sejam semua budak kecik dah balik rumah memasing....kalau mamaD rajin sembang. .adamenda nak diskusi pasal anak depa...lama lah sikit kat luar nih....
.
ehhh...sebenarnya nak citer pasal  "Apa dah jadi"...dengan rumah sana tu....
.
nampak berasap kan!, ...huhuuu, itu adalah kerja foging ...memang tiap bulan ada buat foging dalam kawasan nih...
yang takleh tahan tu tengok gelagat bebudak kecik dua orang nih.....takut bunyi kuat! 
tak tentu arah dibuatnya...
.
gelagat macam tu lah buat aku hepi....hepi selalu walaupun bukan anak sendiri....
.puas,  hilang stress kerja
p/s..keja pcl, stress la sangat. .kan! ......stress lagi keja dirumah,  betul eh para surirumah? ....saya tau tu..
.
Published with Blogger-droid v2.0.6

11 comments:

  1. kat rumah saya ni 2 kali sebulan mesti buat aktiviti menyembut nyamuk ni.....

    ReplyDelete
  2. OOO.. INGATKAN ADA KEBAKARAN TADI..

    ReplyDelete
  3. comeinye budak 2 orang
    pernah...2 kali dating..mkn abc..syok santai..tetibe datang foging..uish..terpaksa tutup mangkuk abc pakai tangan...nak tinggalkan..rs sayang lak..coz dh bayar

    ReplyDelete
  4. asap foging rupanya comel budak2 tue

    ReplyDelete
  5. asap foging nie buatkan kekadang kanak-kanak takut...

    ReplyDelete
  6. Geram tengok budak2 tu..makchaq masa hantaq anak2 kerumah jiran selalu masa ambik lama sebab dok main ngan budak lain yg dok sana... Kadang2 bawak balik ke rumah makchaq pulak anak orang...

    Kat sini fogging bila ada org kena denggi ja..

    ReplyDelete
  7. jadi surirumah memang stress..hehe..jangan lupa ajak mamaD join segmen saya yang tak seberapa tu ye.. =)

    ReplyDelete
  8. tak suka fogging. busuk. hehe.. ooo mama D jaga baby ke.

    ReplyDelete
  9. Ingatkan apa la yang dah jadi tu....
    hehhehheh..

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum PCL....yer la ada budak2 x la sunyi sangat umah ni...mama ni lg la awisy dah balik pahang dah jadi sunyi je umah ni...

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.