Produk Malaysia original...memang sempoi!

Saturday, March 30, 2013 PCL 27 Comments



masih lagi dijual dengan harga sebatang 20sen...oleh makcik kedai depan sana tuh..

nak tanya nih , ...boleh dapat lagi ke kat tempat korang dengan harga ni ?. .. dulu seposen jer kan !!  lepas harga petrol naik...semua barang berubah harga..takyah pikir sangat....makan sudah, kesian ...tolong tolonglah makcik cari rezeki tambahan..

yang penting ...sempoi dan sedap ... jarang jumpa , kalau rajin buat sendiri lain lah ...boleh makan anak beranak...at anytime !

santai makan Aiskerim Malaysia.

p/s ... pcl dah makan yang ke empat nih..baru 80sen jer..apa la sangat nak berkira... :))

Published with Blogger-droid v2.0.6

27 comments:

  1. kat tmpt sy ada lagi 0.20 sen jer...macam-macam perisa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. @sukma harun.., ramai budak suka aiskrim milo n coklat..tu yg makcik tu jual sejenis rasa jer..

      Delete
  2. 0.20 sen.... apa la sangat sekarang nih..... milo tu mahal tau sekarang nih... 0.50 sen patutnya harga aiskerim milo tu .....sian makcik tu.... bak 10 batang.... hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Shahayu.., kena ckp kt mkciktu up sikit harga..tp 50sen agk melampau plk..huhu

      Delete
  3. Kt kg sy 20sen jgk...baru je beli tadi kt kedai belakang rumah nenek

    ReplyDelete
  4. 4Batang??? Byknya makangg

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Mieza,.. ssdap lah tu smpi 4btg..blkg umh nenek kt kpg mne tu.

      Delete
    2. Kt Kepong, Kuala Terengganu..smlm balik tgk nenek xsihat..

      Delete
  5. Sungguh..lama tak makan eskrem malaysia..kt kampong pon dah tak dak orang yang jual...

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Amin.. takdak sapa nk beli.tu pasal x jual..rugi kot mcm x bebaloi..

      Delete
  6. jarang lah nak jumpa aiskrim malaysia lagi . tiba2 teringin huhu . dulu kat uitm ni ada lah jual sebatang 20sen jugak :P kadang2 beli sampai seringgit . makan sorang2 haha .

    ReplyDelete
  7. Masa anak-anak kecik dulu, Kak Azie memang buat sendiri jer aiskrim Msia ni. Siap beli playar utk tarik plastik aiskrim ni sebab tarik dgn tangan memang sakit sangat. Simpulan kena ketat baru eskrim ni menjadi elok...

    ReplyDelete
  8. @araamor , .. student U pon peminat aiskrim mesia jgk eh..

    ReplyDelete
  9. TERINGAT MASA KECIL DAHULU, NENEK NGAH SAYA JUAL AIS KRIM NI DI RUMAHNYA. DULU HARGANYA 5 SEN SAHAJA SEBATANG, LEPAS TU NAIK 10 SEN.. DENGAR CERITA SEKARANG ORANG JUAL 40 - 50 SEN SEBATANG..

    ReplyDelete
  10. Adus...teringat kembali zaman2 kanak2..haha tiap2 petang mesti beli sebatang dua...

    Sekarang ni mmg jarang nk jumpo dah...:P

    ReplyDelete
  11. Tempat AJ dah takde kot PCL....
    Ni masa sekolah rendah dulu...
    AJ paling suka aiskrim Milo ngan asam boi...
    Men beli ikut tingkap je dulu...
    Hahaha...

    ReplyDelete
  12. sedap ni lma tak mkn...jom buat sendiri..hihi

    ReplyDelete
  13. dulu seposen jer beli..sekarang ada yang tigaposen duaposen..hmm..klau lama tak mkan mesti terliur ni,.,,:)

    ReplyDelete
  14. sedap nie..tmbah2 ada asam ko tu

    ReplyDelete
  15. askrem jaman BK dolu2..kok eneng meneh looo

    ReplyDelete
  16. aiskrim masa budak2..mmg sedap & murah..klau buat sendiri pun boleh

    ReplyDelete
  17. wahhh sedap ni. kecik2 dulu selalu makan. hehe..

    ReplyDelete
  18. sedapnya tgk milo dia..haha

    ReplyDelete
  19. wah aiskrim nih!!! dah lama tak jumpa org jual nih.. dulu harganya seposen.. balik mengaji mesti beli^^

    ReplyDelete
  20. assalamualaikum PCL..mmg sedap aiskrim malaysia ni...:)

    ReplyDelete
  21. dh tentu eskem malaysia yg plg best, milo lagi tu. nyum nyum

    ReplyDelete
  22. Terliur tgk eskrim milo tu.

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.