Siapa yang kenal ...

Sunday, March 17, 2013 Nazlee Ismail 9 Comments

Siapa yang kenal, ...kenali dirinya akan Mengenal Allah  !


[kita lepak kat rumah atau... nak pi jalan-jalan?, tanya aku pada Hanis n Nina..]

takda jawapan...rupanya depa tengah sedap lena atas sofa...kebetulan sejuk cuaca luar yang kini nampak macam nak hujan....eh dah hujan pon..


********

[...merenung ke luar rumah]





..merenung masa depan !  *serius...rasa sunyi je di sini di kala ini...hari minggu lagi tu..

merenung dengan harapan agar ketaqwaan Ilahi dan kebahagian di dunia akhirnya membawa ke akhirat yang kekal abadi....

aku gemar melakukan instrospeksi diri sehingga proses menuju hari ini lebih baik dari semalam.

cuba mengenal diri untuk bersedia mempersiapkan diri....

p/s .. MAN ‘ARAFA NAFSAHU FAQAD ‘ARAFA RABBAHU (Siapa yang kenal kenal dirinya akan Mengenal Allah)



9 comments:

  1. instrospeksi tu ape.. yepp kenal diri utk kenal Allah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Mar Haini.., maknanya muhasabah, mengenal diri...melihat keluar suasana sunyi dgn tempoh agk lama utk merawat di dalam diri..mengagungi kebesaranNya.

      Delete
  2. nice sharing...mengingatkan diri ini pdNya

    cantik pemandangan luar umah pcl...
    alhamdulillah..hujan di sana..pembawa rahmat

    ReplyDelete
  3. mari mengenali diri sendiri :)

    ReplyDelete
  4. BAgusnya.. sy pn pernah.... merenung kesilapan dan bersyukur dgn setiap bantuan dan nikmat Allah selama hidup ni..

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum PCL...sejuk dalam cuaca hujan tentu ilham datang mencurah2kan...boleh tambah n3 ni...:)

    ReplyDelete
  6. Kat sini panas je pcl...tak ujan2
    Marilah kite muhasabah diri dr situ kite dpt mngenali diri kite sndri

    ReplyDelete
  7. Terima kasih atas peringatan ni PCL...

    ReplyDelete
  8. Hujung minggu mmg sunyi kan...tq atas P/S PCL

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.