Duit dalam poket sendiri belum tentu hak milik kita yang punya...

Friday, April 05, 2013 Nazlee Ismail 14 Comments


boleh jadi makcik kuih yang punya..

boleh jadi mamak cendol banting yang punya , ...haha dan dan teringat nak makan cendol pulak !





boleh jadi perompak yang punya...na'uzubillah, mohon dijauhkan musibah semacam nih..

boleh jadi jugak tokeh kedai pomen yang punya, ...tetiba tayar pancet kat parking..mana tau.. pi check lekas !


pagi tadi beli sarapan...tukar not sepuluh, .. baki lagi enam ringgit..

simpan dalam poket, awal awal subuh sebelum tu... pakai duit mamaD bagi kat anak-anak buat belanja sekolah....sesekali guna duit dia sebab aku takdak duit kecik masa tu..

ceritanya macam nih....
jangan dok ingat duit dalam poket tu selalunya hak milik kita, nilai jer hak kita masa tu...kan, sat lagi pi masjid (lelaki muslim) ...sedekahlah kat tabung bergerak masjid tu...jangan dok jeling2 jer.

takpayah dok ceghita kat orang tentang kebaikan kita, Allah maha mengetahui..

sekadar ingat mengigatkan sesama kita.

sekian.





14 comments:

  1. tuhan nak bagi orang lain, tapi melalui kita...

    ReplyDelete
  2. betol betol betolll

    ReplyDelete
  3. Betul....
    Kadang duit tu rezeki orang lain..
    Cuma disampaikan melalui kita.... =D

    ReplyDelete
  4. harini, saya sedar, duit dalam wallet yang baru dikeluarkan dari atm adalah kepunyaan pomen..motor tayar pancet daaaaaa......

    ReplyDelete
  5. Dalam rezeki kita tu ada hak org lain...

    ReplyDelete
  6. bak kata ustaz ismail kamus, yg kita beri tu sebenarnya milik kita, bukan yg kita simpan / ada...

    ReplyDelete
  7. betul tu. rezeki sama dikongsi. ;)

    ReplyDelete
  8. Betullah tu tidak semua yg kita perolehi adalah hak kita..

    ReplyDelete
  9. HA betoi2..smua atas muka bumi ni bukan milik kita

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah. Terima kasih sbb sudi mengigatkan kami PCL

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum PCL...sokong2..:)

    ReplyDelete
  12. Paling pasti ia adalah milik peniaga..

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.