Kalau bukan isteri yang habiskan duit, siapa lagi ?

Thursday, April 04, 2013 Nazlee Ismail 18 Comments

Assalamualaikum..

written by Nordiana :

...la ni hijab, jubah...macam2 lagi..pantang tengok cantik mesti nak beli..., kalau suatu masa dulu..pokok2 bunga..pun sama., selagi minat dan daya kesukaan tu masih ada....


teringat apa yg ustaz AI jawab pada soalan berikut :

"kenapa wanita suka berbelanja, ....isteri kata sekali ni je-sekali ni je..tapi beli jugak".

jawapan Ustaz :

"..wanita macam budak-budak suka membeli contohnya budak-budak pantang tengok mainan terus je nak, padahal mainan banyak kat rumah. Macam juga wanita padahal baju, kasut banyak dalam almari yang tak pakai lagi...wanita memang suka tengok benda cantik. Memang tugas suami cari duit, isteri habiskan duit...kalau bukan isteri yang habiskan duit, siapa lagi....siapa lagi yang nak beli periuk , kuali dan lain-lain.
Orang perempuan memang macam tu. Kita (suami) jangan marah lah...kata nak beli sekali ni je, tak beli lagi lepas ni..jangan pecaya, Kalau percaya , BODOH "

hahaaa.. apa kata UAI tu ada betoi gak ..


p/s : kami ni memang pantang tengok tudung @ jubah cantik2 mesti nak beli...selagi duit sendiri ada , guna duit sendiri dan suami tambah2 cukupkan ...baru ada kepuasan sebenarnya dan selebihnya guna  untuk bajet famili...

~diana




18 comments:

  1. x reti mntk duit dr suami ;)

    ReplyDelete
  2. Betul tu MamaD...
    AJ setuju......
    Hehheheheh...
    Samalah macam kalalu bukan AJ yang habiskan duit Mr.JR siapa lagi??
    Ehhhh....??
    Hehhehehe..

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum PCL

    suami yg baik...

    ReplyDelete
  4. Kakak pun setuju juga Diana. Memang naluri dan mata kita mesti terasa ingin dan mahu membeli apa lagi bila ada duit kan...

    ReplyDelete
  5. mamaD...biasanya beli dengan duit sendiri tu kepuasannya memang tersendiri... kalau suami tolong tambahkan duit itu bonus untuk kita kan? heee... ^_^

    ReplyDelete
  6. klo cmni belum merasi lagi...duit sndri yg abiskan..haha

    ReplyDelete
  7. @AyueJean AJ.., kecut perut Mr.Jr yg sporting tu..haha.

    ReplyDelete
  8. @ lia : .. suami yg bagi duit selalu tak payah tggu mintak ye kan lia..

    ~diana

    ReplyDelete
  9. @atuk : ..semua sumai berhak jd baik dan bertanggungjawab..insyaAllah kena dengan niatnya masa akad nikah dulu...

    ~diana

    ReplyDelete
  10. @Kakzakie : ..bila ada duit sendiri lg langkah panjang...semua tu ikut nafsu semata, ..sesekali dgr nasihat suami jgk walaupun duit kita..

    ~diana

    ReplyDelete
  11. @Farah Waheda Wahid : ..selalunya barang yg mama nak pcl bayarkan , kalau dia ada masa beli tu..

    ~diana

    ReplyDelete
  12. @hazwan hairy :..lg puah ati,tp jgn lupa menabung utk kawen..hehe

    ~diana

    ReplyDelete
  13. Beruntung la para isteri tu suami tak lokek menyokong dari segi wang ringgit.

    ReplyDelete
  14. Suami kena faham2 sendirilah ye...selagi ammpu memberi beri jelah. Kalau melampau sgt suami kenalah tegur. Tapi biasanya isteri tak akan mintak benda2 diluar kemampuan suami.

    ReplyDelete
  15. assalamualaikum mamaD...betul2 suka dgn n3 ni...:)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.