Pengalaman ini hanya perempuan sahaja yang tahu bertapa asyik dan rilexnya ...

Friday, April 05, 2013 PCL 10 Comments

assalamualaikum ..

written by Nordiana :

tidur tak lena itu perkara biasa bagi kaum wanita lagi2 bila ditinggal tinggalkan oleh suaminya..



antara sebabnya tak dapat tidoq lena ialah tak dapat berbantalkan lengan suami kita.

ni aku salin fakta dari sumber blog lama aku sebelum ni...nak share , utk kaum wanita juga lelaki yang baca..

Dari bancian ke atas 10 ribu pasangan yang berkahwin (sumber kajian MOHEMA -)
hanya kira-kira 45% sahaja isteri yang tidur berbantalkan lengan suami selepas 3 tahun berkahwin.
Dan hanya tinggal 21.7% sahaja isteri yang masih tidur berbantalkan lengan suami selepas 10 tahun usia perkahwinan.

Tahukah kaum isteri, bahawa hormon bau phero yang dirembes dari ketiak suami boleh mengaktifkan hormon isteri hingga mereka merasa damai dan tenang. Sebenarnya hampir 65% bau badan suami datang dari celahan ketiak di mana kelenjar phero paling aktif.

Jadi para isteri semua, ketepikanlah bantal-bantal anda, tidurlah di atas lengan suami hingga ke pagi, hampirkan hidung di celahan ketiaknya, tidak di nafikan anda akan peroleh pengalaman yang cukup rilex dan tenang, ianya tanda bahawa bau phero suami anda sedang bertindak balas dengan kelenjar hormon anda. (pengalaman ini hanya perempuan sahaja yang tahu bertapa asyik dan rilexnya)... *FAKTA ! ini serius bukan main2 tulis ja..(hat ni aku cakap dalam hati..ehehe)

Dan dari kajian itu juga menyatakan isteri yang tidur di atas lengan suami akan tidur lebih lena dan mencapai tahap 7 hingga 8 dalam tahap lena tidur.


p/s : pasrah bila pcl pi kursus dua tiga hari, mati akai ! ...kesian jgk kat depa yg PJJ tuh..."alah  bisa tegal biasa.." betui dak ?

~diana


10 comments:

  1. bau suami blk kerja, itu la d cari sampai skrg ha3

    ReplyDelete
  2. MamaD mesti rindu-rinduan kan?

    ReplyDelete
  3. bau pehro? ..ha...ha..haa , mandi dulu sebelum tidoq !

    ReplyDelete
  4. errrr.......tak selesa ketiak berbulu..kih3...

    ReplyDelete
  5. Errrrr...
    Tak tau... Takde pengalaman lagi...
    Hehheheheh... 3-4 tahun lagi baru dapat komen.... =D

    ReplyDelete
  6. ni merindu la ni eh...

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum mamaD...betul2 tu mama pun sokong seronokkan berbantal lengan suami...:)

    ReplyDelete
  8. Wau..bagus tu..tp jgn ketiak yg pakai deodorant plk...~>_<~

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.