Ada kalah, ada menang ...tetapi tidak ada seri !

Friday, May 17, 2013 PCL 1 Comments

Ada kalah, ada menang ...tetapi tidak ada seri, itu lah KEHIDUPAN.

Apabila dilihat dalam permainan ada kalah, ada menang juga ada seri dan akhirnya menang juga dicari. Namun dalam hidup cuma ada menang dan kalah sahaja.. Berjaya mencapai matlamat atau tidak , itu sahaja.

Dalam permainan adanya masa tambahan beberapa minit jika permainan berkeputusan seri, tidak pada kehidupan, kita tidak tahu bila mana waktu kita akan berakhir.. *muhasabah, .. ingat mati..

Pada asasnya kedua-dua antara kehidupan dan permainan adalah sama dari segi penggunaan waktu, rugi kiranya 'pemain' tidak berjaya menggunakan waktu dengan baik.

sisipan ;



rezeki Allah berikan,  ..pagi lagi aku ke gerai nasi kerabu @banting nih. .rasa macam tak boleh lupa pulak..haha.

p/s ; kitalah 'pemain' itu..semoga setiap waktu membawa berkat dalam hidup kita, insyaallah.

Published with Blogger-droid v2.0.10



1 comment:

  1. setuju dlm hdup ni kbyakkn sama ada kita klah atau menang..
    pkataan seri tu agak pyah nak jmpa.. klau ada pun bgntung kpda situasi..

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.