Rencah hidup dunia..ikhlasnya di mana ?

Wednesday, May 29, 2013 PCL 0 Comments


Dalam mencari nilai erti persahabatan, kawan boleh jadi  sahabat dan boleh juga jadi sebagai lawan . hakikatnya kita tak sedar pun  walau kita boleh menduga sebenarnya,...tak semestinya dugaan kita benar belaka..

Kita tidak akan tahu siapa kawan yang sebenar-benar dan siapa pula lawan sehinggalah sampai satu masa kita jatuh nanti ada tangan yang menghulurkan bantuan ....Adakah tangan kawan itu ...,  atau kita akan ditinggalkannya. Hidup yang banyak kupura-puraan, hipokrit..manis depan ..belakang kita, dia mengata.

Jangan ikut rentak 'Hipokritisma'.

Sebenarnya kita tidak perlu risau memikirkan tangan siapa yang akan menghulurkan bantuan dan tangan siapa yang akan berpeluk tubuh dan seterusnya meninggalkan kita di saat kita sangat-sangat memerlukannya kerana apabila kita ikhlas menghulurkan tangan tidak kira kepada sesiapa pun, pasti akan ada tangan-tangan lain yang akan menghulur di saat kita memerlukan biarpun tangan tersebut bukanlah tangan yang pernah kita bantu dahulu.

Lebih baik kita bersifat ikhlas tanpa mengharapkan apa-apa balasan daripada manusia.

Berharaplah hanya untuk mendapat keredhaan Allah SWT.


Entri berkaitan ikhlas :

Feb 10, 2012
Dari keterpaksaan itu perlahan-lahan kita akan menemukan hikmah dan pada akhirnya hati pun menjadi ikhlas untuk beribadah kepadaNya. Jika harus menunggu keikhlasan hati lebih dulu untuk beribadah, sampai bila nak ...
Apr 12, 2011
IKHLAS...senang ke nak buat?? ....buat keje apa pon , kita kena ikhlas... korang datang singgah sini n baca2 sikit pas tu blah cmtu je....n then ada jugak yang klik2 nuff kalu ada..pon kena ikhlas juga tau...hahaha.
May 11, 2013
Bukan menidakkan keikhlasan 'orang baru' macam kita nih, nampak ikhlas dalam mencari kebahagiaan... tapi lihatlah, senario masa kini mungkin anda juga terperasan (ada sebahagiannya) ..yang lepas peluk cium ibu hari ...
Dec 27, 2011
ikhlas tiada ukuran..dan setiap ilmu yg kita perolehi dari blog2 sahabat semua mungkin boleh dijadikan panduan..saya budak baru belajar walaupun dah tuoooo... http://ierdahaszahida.blogspot.com. Kakzakie says: ...
1
2
3
4
5
6
7
8








0 Comments:


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.