Bebekam Sunnah lagi (mengandungi gambar 18SG)

Saturday, May 25, 2013 PCL 0 Comments

[update 17:35]

1
2
3
4

Lokasi : Rumah kediaman pcl n famili.

Gambar 1 & 2 : gambar pcl menerima rawatan.
Gambar 3 & 4 : gambar bapa saudara pcl (paktam) menerima rawatan


Semalam hingga ke subuh (4 am) aku buat bekam satu badan.., maaf atas penyiaran gambar 18SG, tiada niat untuk menakutkan pembaca dan hanya sekadar perkongsian.

Berbekam ini adalah cubaan yang kedua dalam hidupku....kerana bekam adalah sunnah perubatan cara Rasullulah s.a.w,  aku buat dengan kerelaan hati. just nice. ..memang nampak mengerikan..yelahkan bila nampak banyak darah keluar dari bekas tempat bekam tersebut.

Sebenarnya aku selalu mengalami masalah kemengantukan terlampau dan sukar nak fokus pada sesuatu masa., biasanya semasa dalam solat, berada dalam majlis ilmu, memandu kereta dan apa apa saja yang memerlukan fokus minda.

..bulan lepas dah buat bekam tapi hanya pada bahagian belakang badan saja.. kesannya tidak ketara kerana point point bekam sunnah tidak menyeluruh walau pon begitu. ..kesan sakit kepala sudah beransur pulih dan kini hampir tiada berasa pening semenjak haritu.

bermula dari kepala ke bahagian kaki..jumlah kesemuanya adalah 11 point (11cups).
kesannya sedang diperhatikan..moga ada baik dari sebelumnya..tawqkkal tu 'alallah.
.
p/s.. kalau korang tanya sakit tak berbekam? ..jawapannya tidak.

kenapa nak siksa badan? ..jawapnnya mengamalkan sunnah tiada satu pun penyikasaan dan hanya bagi mereka yang kuat semagat dan penuh keyakinan..ini lah satu jenis perubatan yang dituntut agama.

dan kalau korang tanya..betul ke berkesan. maka jawabnay kena cuba baru tau...dan mendoakan kesembuhan kepada seseorang dengan harapan tinggi.

wallahu'alam.

Published with Blogger-droid v2.0.10


0 Comments:


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.