Singkirkan kebosanan dalam hidup anda..

Tuesday, May 21, 2013 PCL 1 Comments

Bosan ke?

Orang yang hidup dalam kekangan dengan satu gaya hidup sahaja memang akan dilanda kebosanan. ..sebab apa aku cakap macam ni,  pada asasnya manusia memang memiliki kecenderungan mudah merasa bosan. setuju ?

..dah jadi tabiat semulajadi, lumrah manusia tak suka berada dalam satu keadaan yang sama, tengoklah sekeliling dengan segala kejadian dan kekuasaan Pencipta yang menjadikan keadaan yang beraneka ragam..ada malam dan siang, ada hitam dan putih, sejuk dan panas, manis dan masin...lelaki dan permpuan...nikmatilah dengan rasa syukur kepada Ilahi.

Jiwa manusia dipenuhi dengan kebosanan jika perasaan itu sentiasa bermain dalam kepala..
ada yang tak sempurna sepanjang tempoh menjalani kehidupan rutin harian, perlunya menentukan bila waktu wajib untuk beribadat, cari sahabat,  terima tetamu..sukan rekreasi, riadah bersama keluarga.

.. Jadikan jiwa selalu segar dan ceria.

Bosan akan lenyap dengan sendiriya, .. munculnya keindahan itu adalah dari sesuatu yang baru.

pss.. ini tidak relaven kepada pasangan hidup anda, jangan buat masalah sebelum cuba selesaikan masalah 'bosan' sebelumnya....keh keh..
aku stori pasai saranan menyikirkan perasaan bosan menghadapi benda yang sama setiap hari...syukur alhamdulillah , jarang sangat aku mengeluh...setakat ni tak terasa pulak bosannya dalam hidupku seharian. kalau ada pun sikit tak menggangu jiwa..

jangan terlampau melayan rasa bosan , ada jalan yang baik...carilah jalan itu supaya kita tak termasuk 'perangkap' bosan yang membinasakan.

wallahu'alam.
Published with Blogger-droid v2.0.10



1 comment:

  1. Bosan ini boleh membinasakan diri. Harus mencari sesuatu yg lain drp biasa.

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.