Berkurang manis lah ye..

Sunday, June 02, 2013 PCL 0 Comments


..biasalah pepagi kami mesti mengeteh dulu semasa bersarapan. Bila order air minuman mesti kena cakap "kurang manis" ..

adik-adik remaja jangan gelak eh..
masanya sudah tiba untuk berjaga-jaga tentang kadar gula dalam makan/minuman.. mungkin masa sekarang korang memang tak kisah pasal kandungan gula dalam makanan..takpa.,  ni sebagai  peringatan ye, tak semestinya tunggu berusia lebih baru nak jaga kesihatan.

okay berbalik kisah...  selalunya bila order "kurang manis" memang mengharapkan seperti yang diminta.
seingat aku... sejak aku pandai berkurangmanis ni...tak pernah dapat yang betul kurang manis..semua sama. .manis terlampau jugak!

so sekarang..untuk tak susahkan orang yang ambil order dan yang bancuh air,  maka aku akan order berserta dengan air suam.
*bila taip air suam. .teringat kes typo 'air suami'  hihihiii..

secawan teh tarik berserta secawan air kosong. ...boleh seimbangkan diet kita... manis sebaiknya hanya dalam senyuman ikhlas.

p/s. .kalau datang berdua makan kat luar mesti share makan minum. ..peduli lah apa tokeh kedai tu cakap...AKK.

ke korang belasah jer order !


Published with Blogger-droid v2.0.10


0 Comments:


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.