Leceh, susah dan rumit untuk mendapatkan rasa yang menepati cita..

Saturday, June 15, 2013 PCL 0 Comments

buat sendiri lagi puas hati...

ni time aku belajar bikin nasi ayam dengan mamaD, ingat semudah disangka... renyah jugak ya..

dengan lain perkataan ; leceh, susah dan rumit untuk mendapatkan rasa yang menepati cita..

potong ayam, rebus ayam buat sup, amik kuah sup ikut sukatan beras untuk masak nasi...eh macam-macam lagi laa...buat kuah cili, kuah kicap lagi.., ayam kena perap lepas tu goreng ..huh . terasa lecehnya, tapi bila dapat makan dengan kepuasan berganda...hilang rasa leceh tu..

nak..nak kalau ada yang memuji keenakkannya..perghh !

emmm tu pasal isteri masak kena puji selalu..

ada orang bila dah masak sendiri tak lalu nak makan, tp aku lain....



Published with Blogger-droid v2.0.6

entri berkenaan AYAM :

Jun 28, 2010
semalam bertandang umah abg ipar...pekena ayam kampung Alam Budiman..ada jual siap potong (sembelih), bukan cm Bangla beli sekor2 tak nak sembelih...fuh memang sodap..makan dgn nasi lemak plak tuh.. lepas tu ...
Apr 21, 2013
Cendol cap ayam. .. Sunday, April 21, 2013 PakcikLie PCL 17 comments. haha..cap ayam bukan pada produk kicap atau printed tshirt sajer tau.. cendol banting pon cap ayam jugak !! sebelum maghrib menyempatkan jugak...sebab dah sebut sebut dari petang tadi...takut lak kempunan nanti neh..hahaii !!. . pss....mangkuk je cap ayam tapi cendol banting .... BEN ASHAARI dan WEECLICKS · Pagi lagi cari nasi kerabu.. Okay... char koey teow PCL dah siap ! Plan nak ...
Apr 08, 2013
proses senang banget..., rebus sekejap untuk cepatkan proses stim...kalau tak penat menunggu, biar masak bhg isi dalamnya, ...blend bawang putih , halia ..sudah tu lumur ayam , campur sikit tiram, garam dan madu ...last ...
Feb 18, 2010
anak aku ni selalu tak lalu nak makan ..kalau makan pun bila terasa betul2 lapar saja..risau betul, cuma yang tu lah makanan dia hari2, tapi sesekali tu adalah juga jamah nasi..tengok lauk lah..ayam masak kicap.. ok, telur ...
1
2
3
4
5
6
7
8





0 Comments:


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.