Alangkah bahagianya hidup bila disayangi oleh semua orang !

Tuesday, July 23, 2013 Nazlee Ismail 6 Comments

Assalamualaikum wbt,

Fitrah hidup manusia, saling memerlukan dalam proses kehidupannya. Dalam kerjaya contohnya bos atau bukan bos, yang penting kita hanya hamba Allah yang memegang amanah yang akan dipersoalkan nanti. Amanah yang tidak dilaksanakan di dunia ini tidak akan dapat digantikan walaupun dengan pahala syahid sekalipun di akhirat nanti.

Alangkah bahagianya hidup bila disayangi oleh semua orang !!

Cantik anakgadis itu pada budi bahasanya. Segak anak bujang juga pada budi bahasanya.

Inilah yang sering diperingatkan , bila berbicara, bicaralah dengan bahasa yang indah dari hati yang bersih kerana ia adalah gambaran budi pekerti yang luhur dan maruah diri yang tinggi . Berbicara biar berbahasa, bergurau biar beradap dan berakal biar berakhlak.

Petikan artikal ;
..Hebatnya manusia yang apabila pagi bermula dia pun mula berharap hari itu dia dapat menolong orang lain yang memerlukan, menggembirakan orang lain yang sedih, melindungi orang lain yang lemah, menghormati orang lain yang berilmu, menyayangi orang lain tanpa syarat, lalu menebarkan salam kepada semua manusia muslim, sehingga semua yang ditemuninya akan senyum bahagia dengan kehadirannya.....MasyaAllah!!!!"  ~sumber
#Saya ada kawan..mulut dia ni memang tak lekang dari memberi salam , dan ucap selamat kepada rata-rata orang yang ditemuinya .Orang gelar dia 'mat salam'..Bila dia berpindah kerja...memang terasa kehilangannya kerana ramai orang sayang padanya..Sememangnya dia  sentiasa nampak bahagia dalam hidupnya.

# ..kalau nak bahagia, jadilah manusia yang disayangi oleh semua orang...ok boleh ? ..insya Allah.





6 comments:

  1. Insyaallah, bersangka baik dengan orang tu pun penting sebelum kita nak orang sayang kat kita.. hihi

    ReplyDelete
  2. orang yg disenangi mesti la diingati kan..

    ReplyDelete
  3. Walaupun masalah melanda, ia tidak menggugat hati bila ramai yg menyayangi..rasa bahagia sokmo..

    ReplyDelete
  4. salam ramadhan # 14 pcl
    bukan mudah nk buat semua org sayang kt kita..lumrah kehidupan ade yg sayang ade yg benci..

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.