Angkaramu juga wahai suami ...

Monday, August 05, 2013 PCL 5 Comments


"...bila berbeza pandangan,  dia saja yang benar"..

Ingat dia isteri kamu, kamu pula suami dia. Kamu ketua keluarga, Syurga dia di bawah tapak kakimu... Kamu buat keputusan, dia akan ikut saja.

Sedikit cakapnya, sudah dibentak. Senyap-senyap dia menyimpan dendam. Kamu disabotajnya dalam diam. Teguran kamu dijawabnya acuh tak acuh. Senyumnya jadi tawar dan hambar. *tanda protes mungkin.

Perlahan-lahan, jarak hati semakin jauh. Cinta menjadi semakin rapuh.
Angkaramu juga wahai suami ...

nampak! .. akibat jika tidak bersatu hati suami dan isteri. Allah benci orang yang meninggi diri dan sebaliknya Allah cinta kepada orang yang merendah diri.

nasihat ;

# Pandanglah pasangan hidup sebagai sahabat yang paling akrab,  kamu dan dia hakikatnya satu...satu dengan iman.
# Kuat iman , takbur akan luntur, cinta akan subur.


..



5 comments:

  1. kalau saja dia faham..hmm

    ReplyDelete
  2. itulah.. buang ego.. dan degil.. insha Allah sgala-galanya ok..

    ReplyDelete
  3. suami dan isteri itu saling melengkapi

    ReplyDelete
  4. sama ada suami atau isteri , mereka adalah pasangan hidup yg dipilih , maka harmonikanlah hubungan itu agar jadi lebih bermakna ...

    ReplyDelete
  5. yg blom kawen ni kena la take note ya

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.