KIE PAU : Sejenis Kuih Zaman Kesultana Kedah dulu-dulu..

Monday, August 19, 2013 PCL 4 Comments




Sungai Petani,  rumah mak mamaD.

..bila dah ramai berkumpul adik beradik....mak suka buat kuih yang pelik dan tak pernah dimakan sebelum ni untuk anak cucu katanya.

ini berlaku pada malam terakhir puasa baru-baru ni.
mak kata, arwah tok moyang dulu pernah berkhidmat dengan kerabat sultan kedah.., banyak benda depa tau tentang adat istiadat dalam istana hingga ke penyediaan santapan untuk kaum kerabat.

Kie Pau adalah antaranya. ..
nanti jangan lupa tonton video cara buatnya. .sempoi! ,

# sekali pandang atas plate tu nampak macam crepe durian yg sangat top tu lah pulak...ok layan.

~ KUIH KIE PAU


Published with Blogger-droid v2.0.6



4 comments:

  1. bila rajin nanti , nak gak mencuba ...

    ReplyDelete
  2. eh..peliknya , tak pernah tahu pasal kuih ni

    ReplyDelete
  3. Eh.. Sy org kdah pun bru tahu de kuih ni kt sp.. Hehe..

    ReplyDelete
  4. first time m3h dgr nama kuih ni pcl

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.