Wujudkan Musyawarah Dalam Kehidupan Berkeluarga. .

Monday, August 19, 2013 PCL 8 Comments



okay...dalam menantikan saat 'Launching Rockets From India' @ 7.30pm nanti ...masih sempat ingatkan familiku kat rumah tu.. *kita bukan orang penting sangat ..duduk tepi-tepi je sambil menyemartphone..haha ~ ini masa terluang yg bermanfaat untuk aku dan blog !

#kisah 16 Ogos lepas..

  ..ini lah moment bila anak anak  berbesar hati nak belanja abah dorang menyambut hari ulangtahun kelahiran beberapa hari lepas.

# untung bila anak dah besar..dah pandai merancang sesuatu yang tak terduga.
# bekerjasama soal bajet dan planning.

...kalau kita ingat hari hari penting dalam hidup seseorang, pasti perkara yang sama akan berulang laku...kita tidak minta dibalas tapi hakikatnya kita amat berharap sesuatu yang bagus. ..sesuatu yang boleh memupuk kasih sayang berterusan...

# bagai air sungai yang mengalir...begitulah ingatan terhadap sesorang yang kita sayangi.
# anak, ...bila tiba masanya. ..mereka akan jadi kawan. dan bila berkawan kita akan lebih saling memahami....boleh bicara soal hati masing masing.

kita pon pernah muda remaja suatu ketika dulu..pasti ada saja yang diinginkan, tapi malangnya banyak yang tak dapat....kan! ..apa yang kita tak dapat tu, itu dulu.....dan jangan kita hukum generasi selepas kita untuk hadapi masalah sama...

yes!  generasi alaf baru kini sangat bertuah...ramai ibubapa penyayang, minta apa saja. ..insyaAllah akan diusahakan.

pesanan untuk anak remaja; ...jangan ambil kesempatan di atas kesenagan yang kamu perolehi...kesenangan juga bukan menjamin kebahagian sebenar. kesefahaman dalam mencari kebahagiaan itu adalah sangat utama.
semoga kita semua di landsan yang betul...

# wujudkan musyawarah dalam kehidupan berkeluarga.

.
Published with Blogger-droid v2.0.6



8 comments:

  1. salam syawal # 12 buat pcl&famly..

    ReplyDelete
  2. Aina kuat membebel dan bila anak2 buat salah besar memang kena rotan tapi sejak masing2 dah besar tahu erti malu mak hanya bercakap benda2 perlu walaupun kadang2 mak membebel jugak sorang2 dari dapur tanpa butiran yg jelas.

    ReplyDelete
  3. Haah, sweetnya.. suka tengok :)

    ReplyDelete
  4. @fairus mohamad noor , salam syawal n tq.

    @JunAina , kalau tak dengar mak membebel nanti depa rasa sunyi pulak..haa kan !

    @Budak Kampung n @baby comel , t.kasih atas pujian anda tu.

    ReplyDelete
  5. sweetnya anak2 PCL.. :)

    ReplyDelete
  6. Bagusnya anak2 PCL..siap sepakat lagi nk belanja ibu bapa..hmm zaman sy dulu teramatlah daif..semua keinginan tak dpt dikecapi..bagus jugak ajar anak hidup susah dulu..

    ReplyDelete
  7. insha allah. penting ni. especially zaman skrg byk keluarga yang bermasam muka.

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.