Aku yang dulu.. dan yang sekarang.

Monday, September 09, 2013 PCL 19 Comments



sorang tak berteman...mengurus hal sekolah anak.. macamtulah pengorbanan...korban masa kerja demi memastikan anak anak terbela..

hari ni kakak nina di asrama minta penjaga datang. .ada hal yang belum selesai.,  esok pula. ..adik hanis umairah dah nak mula exam upsr....hati ibubapa berdebar..lebih dari biasa.. hati anak biasanya cool aje..

sambil menghirup teh tarik. ..sambil memikir panjang.. fikir perancangan masa depan keluarga dan anak anak terutamnya..

huhh..baru 2 orang tu,  macam mana lah agaknya mak bapak kita dulu membesarkan kita seadanya hingga saat ini.

#susahpayah mereka kita hargai
#pengorbana mereka kita kenang.

tumpukan sepenuhnya kehendak keluarga... bahagia dunia dan akhirat dicari.
.
Published with Blogger-droid v2.0.10



19 comments:

  1. owhh anak pcl upsr yer tahun ni..semoga dipermudahkan :)

    ReplyDelete
  2. Semoga Hanis dapat jawab UPSR dengan baik.

    ReplyDelete
  3. Moga anak PCL sukses dalam peperiksaan UPSR. Amin.

    ReplyDelete
  4. adik sy pun bakal menghadapi upsr tahun nie...
    bila kita dan berkeluarga...kita akan ingat balik bagaimana ibu bapa kita menjaga kita dulu kan..

    ReplyDelete
  5. betul tu.. saya baru anak tiga da pening kepala..

    tapi cabaran besarkan anak dulu ngan sekarang lain sangat..

    semoga hanis dapat jawab dengan tenang..

    ReplyDelete
  6. semua orang pasti merasa saat berdebar bila anak nak menghadapi peperiksaan besar... ^_^

    ReplyDelete
  7. semoga dilancarkan dipermudahkan buat anak PCL ya...boleh punya~~~

    ReplyDelete
  8. Ek ehh, esok ke UPSR? Wah, cepatnya masa berlalu.. Good luck to her! =)

    ReplyDelete
  9. semoga anak PCL dapat menjawap ngan mudah..dan beroleh kecemerlangan nanti..teringat pulak masa dolu2..anak yg amik exam..uminya yg berdebar2..
    *masa anak kat dewan/tgh exam..bacakan fatihah..niat untuknya..In Shaa Allah dipermudahkan segalanya.*

    ReplyDelete
  10. Biaslah PCL bila hal anak kita pasti akan beri tumpuan lebih. Mak-ayah kita dulu pun sama cuma keupayaan kewangan mereka tak sama macam kita sekarang.

    Doa auntie buat anakanda Hanis moga dipermudahkan menjawab peperiksaan..

    ReplyDelete
  11. all the best to adik hanis...huhu bestkan bro melihat anak membesar dpan mata...baru kta tau erti pengorbanan mmbesarkan seorang anak...hebatnya ibu bapa kita dahulu~

    ReplyDelete
  12. Biasalah tu PCL...Sekarang nie PCL dah merasa satu pengorbanan untuk anak-anak PCL tu...Semoga dapat

    ReplyDelete
  13. semoga berjaya buat anak PCL ye..adik sy pun sama macam anak PCL..sama+ bakal menjawab paper upsr esok..
    harap la mereka ni dapat jawab semua soalan dengan baik ..

    ReplyDelete
  14. selamat maju jaya untuk UPSR hanis..

    ReplyDelete
  15. Itula bila dah berumah tangga ni..byk yg kena fikir ..begitulah pergorbanan ibu bapa kita dulu nak membesarkn kita..

    ReplyDelete
  16. sy anak sorang tp hari2 ada jew benda dia buat.. bak kata mentua sy.. yg sorang tuh la tuhan kasi banyak dugaan.. sabar jew la

    ReplyDelete
  17. Ya Allah, Kau terangilah hati anak ini dalam mendalami ilmu dunia & akhirat.. Kau jadikanlah dia anak yang solehah, yang menjaga solat dan agamanya ... Menjaga kebajikan kedua ibu bapanya ... Menjaga kebajikan mereka yang memerlukan ... Tidak sombong dan pandai menjaga diri.. Ameen ... Semoga berjaya dlm UPSR ...

    ReplyDelete
  18. anak buah esok nak upsr . la ni sdg kool tgk tv selepas bermain game . mamanya suruh rehat . pssst ... mama dia dah bagi soalan bocor ... hahahaaa ...

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.